• Marylojs

Klurig bordsplacering

Jag sitter och klurar på hur vi ska lösa bordsplaceringen. Som tur är har vi inga skilsmässor som krånglar till saker i den närmaste släkten lite krångligt i alla fall. 

Det kommer att komma ett par gamla (80-årsåldern) släktingar från Lettland till bröllopet. Jag är hjärtans glad att de väljer att komma trots bökig resa och långa avstånd, men de känner egentligen bara mina föräldrar och ett par av mammas syskon. Mamma och pappa har ju sin givna plats på honnörsbordet, men jag vill att dessa äldre lettlänningar får sitta med mamma och pappa nära på något sätt.

Vi hade tänkt oss en dukning med borden som ett E tror jag (om ingen har en bättre idé) men hur gör man då? Kan man sätta folk mittemot varandra även på honnörsbordet t ex? 

• Svar på tråden Klurig bordsplacering
  • Lysdioda

Hej, lösningen skulle väl vara att sätta dem närmast honnörsbordet, vid dina föräldrar och att de får varsin annan släkting som bordsällskap. Då sitter de med folk de känner, behöver inte artighetskonversera med någon de inte träffar igen och har en hedersam placering innerst mot honnörsbordet på benet så att säga.

Man kan ju också göra som en hästsko, om ni inte är för många gäster, och sätta folk mitt emot varandra på honnörsbordet, men lämna två tomma stolar mitt emot er som brudpar så att alla gäster kan stjäla några minuter med er vardera under middagen, pauser och liknande.

Har varit på flera bröllop med dessa platser mittemot brudparet och det har varit jätteuppskattat!

• Maxterr

Vi körde "öppet E" eller hur man vill kalla det. Småborden stod vid motsatt vägg.  Det gav fler fördelar. Det var enklare att röra sig i lokalen, man fick plats med fler gäster och man kan som du önskar placera folk på båda sidor om honnörsbordet. Vi hade buffé och då var det en klar fördel med rörligheten.  

Marylojs skrev 2011-09-27 23:25:27 följande:
    Jag sitter och klurar på hur vi ska lösa bordsplaceringen. Som tur är har vi inga skilsmässor som krånglar till saker i den närmaste släkten lite krångligt i alla fall. 

Det kommer att komma ett par gamla (80-årsåldern) släktingar från Lettland till bröllopet. Jag är hjärtans glad att de väljer att komma trots bökig resa och långa avstånd, men de känner egentligen bara mina föräldrar och ett par av mammas syskon. Mamma och pappa har ju sin givna plats på honnörsbordet, men jag vill att dessa äldre lettlänningar får sitta med mamma och pappa nära på något sätt.

Vi hade tänkt oss en dukning med borden som ett E tror jag (om ingen har en bättre idé) men hur gör man då? Kan man sätta folk mittemot varandra även på honnörsbordet t ex? 
Svar på tråden Klurig bordsplacering