• yorkstacy

korrekturläsa engelska save the dates?

Finns det någon som skulle kunna tänka sig att korrekturläsa engelska Save the dates? 

Det finns så många språkexperter som har hjälpt oss med de svenska inbjudningarna, men de enda som jag kan be om hjälp ang. de engelska är de som vi skall bjuda. Vi vill ju att de skall blir lite glada och överraskade när inbjudan dimper ner i brevlådan och inte ha korrat texten själva innan.

Det är mest forumleringar och grammatiska "ögon" jag behöver. Uppgifter och tider och adresser kan ju såklart alla "svensk korrar" dubbelkolla kolla.

Super tacksam för hjälp. Meddela gärna, så kan jag skicka texten i ett meddelande.

Någon som behöver hjälp med något så kan vi gärna byta tjänster...eller säg till om jag kan hjälpa till med något oavsett om du kan hjälpa mig eller ej. 

• Svar på tråden korrekturläsa engelska save the dates?
  • sandratobias13

Jag brukade iaf vara duktig på engelska, skicka den till mig så kan jag iaf ge det ett försök:)

• snowstars

Jag kan också ge det ett försök. Läser engelska på högskolan nu så det vore kul att se om jag har lärt mig något ;)

• Kattpoet

Min make är engelsk talande sedan födelsen så vill du har gramatisk OCH  helt korrekt engelska så kan jag fråga honom.

Skolengelskan och  den Brittiska engelskan skiljer sig faktikst åt. 

• aniara

Bara en fundering. Ska ni skicka "save the dates"-kort eller ska ni skicka inbjudningskort? Før på "save the dates"-kort brukar det ju inte stå mer än just "save the dates" samt namn, datum och plats.

• yorkstacy

Tack alla snälla. Jag skall skicka till er så kan ni kolla. Jag uppskattar detta verkligen! 

Aniara: det är betydligt mer text är bara "save the Date" då det är ett destinations bröllop och alla måste boka flygbiljetter, boende osv. Där för är det som save the date och info blad i ett. När den formella inbjudan skickas ut kommer det vara lite sent för alla att planera semester och hitta bra ernjudanden, och vi vill ju såklart att så många som möjligt skall komma. 

Svar på tråden korrekturläsa engelska save the dates?