Besviken på familjen!
Jag måste skriva av mig är så upprörd!
Jag vet att många inte får ekonomisk hjälp till bröllopet och jag har aldrig krävt det av mina föräldrar. Men det som stör mig så mycket nu är att min pappa först lovade( för ett år sedan)att vi skulle få pengar och sen ändrade än sig, från 20 000 kr till Inget! Jag vet att de har sämre ställt nu och har förstått det. Men det som stör mig så är principen att det känns inte som att de ens försöker, de bara lovar saker som de inte håller. Jag har studerat på högskolan fram till nu och tog min examen för tre veckor sedan. De lovar igen att jag ska få delar av bröllopsklänningen betald. Jag får 600 kr, det är inte ens en 10-del! Nu låter jag som en bortskämd idiot, men de sårar mig. Jag har alltid klarat mig själv, flyttade hemifrån när jag var 18 år och har aldrig fått någon ekonomisk hjälp. Men det här med att de lovar och min pappa slänger ut sig precis innan jag fick min present att han gått och köpt skor för 1000 kr och man får inget för mindre än det nuförtiden. Allt känns så arrogant, jag vet inte...
Hur hade ni känt?
Sedan det här med praktiskt hjälp för att hålla nere kostnaderna det kan jag ju glömma, köra till gbg det vill ju min pappa helst inte behöva göra och min mamma har inte körkort!
Så trött på allt bara!!!