• Trivia

Någon som har bra tips för frieri?

Hej på er!

Jag och min sambo är förlovade. Dock så bestämde vi detta tillsammans och det var inte någon som friade direkt. Vi planerar att gifta oss i oktober 2013. Nästa år är ju skottår så då tänkte jag passa på att fria till honom. Tror faktiskt att det är jag som kommer att få ta tag i den saken om det ska bli något. Vilket jag iofs inte har något emot.
    Men jag skulle gärna vilja ha lite tips och inspiration till hur man kan göra. Gärna lite kul och udda
    som t.ex detta :
    kvp.expressen.se/nyheter/1.1047972/friade-via-besiktningsskylt

Försökte söka på lite gamla trådar men hittade inte så mycket.
  • Svar på tråden Någon som har bra tips för frieri?
  • Jane

Hehe länken var rolig! Jag själv friade till min man under ett träningspass när vi tränade tillsammans, jag sa typ "hörredu vad tycker du om att vi gifter oss?" inte alls romantiskt, men vi är inte sånna personer, men han sa JA i alla fall Tungan ute hehe tips till dig...hm.. jag kom spontant på en udda idé, att man kan, liknande som på länken...
    gå och handla tillsammans i ett varuhus, låtsas att man ska gå iväg o leta efter något, sedan gå till kassan/kundtjänst och be dem sätta på mikrofonen(den dom brukar kalla personalen med) och ropa (mannens namn t.ex. Bosse) "Bosse till kassan bosse till kassan" och när han väl kommer kan man fråga i mikrofonen "vill du gifta dig med mig"  Han hade nog blivit glad att det var på ett udda ställe och kanske lite generad att det blir framför massor med folk, men det är roligt.

Väldigt udda idé men men... Tungan ute

04.08.2012
  • Trivia

=) Ja det kanske skulle vara en kul idé!
    Det skulle ju vara kul att ha något roligt minne att berätta för barn och barnbarn t.ex.

• Trivia

Ni får gärna berätta hur ni eller er partner friade. Behöver lite inspiration.

Svar på tråden Någon som har bra tips för frieri?