• Anonym

Feedback på mina löften

Vi skall skriva våra egna löften...Väljer att vara anonym ifall min blivnade skulle snoka omkring på BT

Vad tycker ni om mina löften?

Vi skulle skriva våra egna löften för att vi ville att det skulle vara våra ord som beskrev vår kärlek till varandra, men hur hittar jag ord som beskriver det jag känner för dig?

Anledningarna att jag älskar dig är lika många som livets andetag, jag älskar för att din värme och din trygghet, för din ömhet och din styrka.

Jag älskar dig för att jag vet att hur hårt det än blåser står du alltid där lika trygg och lugn som alltid, för att du hjälper mig att flyga högt över molnen och för att du fångar mig om jag faller, för att du låter mig växa och vara mig själv och för att du låter mig gömma mig i din skugga.

Jag älskar dig för att du är du och för att du låter mig vara mig.

NN, jag vill dela tårar och skratt, medgång och motgång med dig. Jag vill älska, bråka och bli sams med dig. Jag vill dela mitt liv med dig idag, imorgon och för alltid. Jag älskar dig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-03 15:36
    Oj då det har försvunnit ett dig och ett att har hamnat galet. Det ska stå: Jag älskar dig för din värme och din trygghet.
  • Svar på tråden Feedback på mina löften
  • Anonym
    meandmylove skrev 2011-10-04 01:25:40 följande:
    underbart vackert!
    Tack
  • Cakemaker

Jättefint! Fast "tekniskt" sätt så säger man "låter mig vara jag". Det var det ända jag hakade upp mig på ;) Han kommer nog klämma fram en och annan tår efter det där ^^

• Anonym
    Cakemaker skrev 2011-10-04 08:02:16 följande:
    Jättefint! Fast "tekniskt" sätt så säger man "låter mig vara jag". Det var det ända jag hakade upp mig på ;) Han kommer nog klämma fram en och annan tår efter det där ^^

Jag ändrade fram och tillbaka mellan Låta mig vara jag och låta mig vara mig...Vet att låter mig vara jag är det rätta men tycker det låter kosntigt jag får kanske fundera vidare på det

• Kattpoet

Det enda jag problemet jag har med löftena är att  de är mer en kärleksförklaring än ett löfte, sista biten är mer ett löfte  dock.  

"NN, jag vill dela tårar och skratt, medgång och motgång med dig. Jag vill älska, bråka och bli sams med dig. Jag vill dela mitt liv med dig idag, imorgon och för alltid. Jag älskar dig. "

Och tanken är ju att löftena ska vara ett löfte och inte en kärleksförklaring. 

• Anonym
    Kattpoet skrev 2011-10-04 08:55:47 följande:
    Det enda jag problemet jag har med löftena är att de är mer en kärleksförklaring än ett löfte, sista biten är mer ett löfte dock.

"NN, jag vill dela tårar och skratt, medgång och motgång med dig. Jag vill älska, bråka och bli sams med dig. Jag vill dela mitt liv med dig idag, imorgon och för alltid. Jag älskar dig. "

Och tanken är ju att löftena ska vara ett löfte och inte en kärleksförklaring.

För oss handlar ett äktenskap om just kärlek till varandra och därför är det en kärleksförklaring jag vill ge honom för anledningarna till att jag älskar honom är enledningarna till varför jag vill gifta mig med honom.

• Kattpoet

Jag kan förstå det men  det står löfte istället för kärleksförklaring och teorin borde personen veta om att man älskar dem innan man gifter sig med dem.

Mina löften var just det,  ett löfte till honom om att ge honom kärlek, trygghet och vara vid hans sida vad som än händer   sedan till middag höll jag ett  tal som var en kärleksförklaring till honom där jag  berättade min kärlek till honom. 

Och jag tror de flesta här gifter sig för kärlekens skull.

Men nu vet jag ju inte om du gifter dig borgligt eller kyrkligt,  efter du dig kyrkligt kolla med prästen att de är okej och kom ihåg att du ska minnas allt de du har skrivit ner utantill helst den dagen du gifter dig.  Så läs igenom allt igen med gråten i halsen och nervös som  attan, du får du en känsla för hur det kommer att låta på dagen. 

• Anonym
    Kattpoet skrev 2011-10-04 09:31:59 följande:
    Jag kan förstå det men det står löfte istället för kärleksförklaring och teorin borde personen veta om att man älskar dem innan man gifter sig med dem.

Mina löften var just det, ett löfte till honom om att ge honom kärlek, trygghet och vara vid hans sida vad som än händer sedan till middag höll jag ett tal som var en kärleksförklaring till honom där jag berättade min kärlek till honom.

Och jag tror de flesta här gifter sig för kärlekens skull.

Men nu vet jag ju inte om du gifter dig borgligt eller kyrkligt, efter du dig kyrkligt kolla med prästen att de är okej och kom ihåg att du ska minnas allt de du har skrivit ner utantill helst den dagen du gifter dig. Så läs igenom allt igen med gråten i halsen och nervös som attan, du får du en känsla för hur det kommer att låta på dagen.

Gud vilken tråkig ton du har...Anledningen till att jag skrev löften som rubrik är för att man ska fatta att det är det jag ska säga under vigselakten.

Vad är skillnaden mellan ditt upplägg och mitt? Jo att jag håller mitt "tal" innan jag säger löftena.

Vi gifter oss borgerligt och får lägga upp vår vigsel precis som vi vill. Mitt jobb går ut på att hålla föredrag så jag kommer inte ha några problem att "lära" mig detta utantill. Dessutom behöver jag knappast läsa på varför jag älskar min sambo och vill gifrta mig med honom så skulle jag inte komma ihåg improviserar jag.

• Kattpoet

Om all höll med dig skulle du inte få någon feeback, tänk på det nästa gång du  ber om feedback.

Och jag har jobbat med att skriva  vigsellöften, kärleks dikter, bröllopstal  till folk, arbetar fortfarande med ord och dikter även om det nu mera är på hobby basis.  När man gifter sig borgligt kan du  göra som du vill, du kan ha  hur långt tal som helst men i kyrkan kan prästen be en tona ner.

Det är jättebra för dig att du kan hålla långa föredrag, det är perfekt då klarar du detta utan att bli berörd, eftersom du har träning.   

• Anonym
    Kattpoet skrev 2011-10-04 09:58:57 följande:
    Om all höll med dig skulle du inte få någon feeback, tänk på det nästa gång du ber om feedback.

Och jag har jobbat med att skriva vigsellöften, kärleks dikter, bröllopstal till folk, arbetar fortfarande med ord och dikter även om det nu mera är på hobby basis. När man gifter sig borgligt kan du göra som du vill, du kan ha hur långt tal som helst men i kyrkan kan prästen be en tona ner.

Det är jättebra för dig att du kan hålla långa föredrag, det är perfekt då klarar du detta utan att bli berörd, eftersom du har träning.

Jag vill inte att man ska hålla med mig då hade jag inte bett om feedback, men du låter så sjukt negativ inte bara i denna tråden utan i flera andra också.

Självklart kommer jag att vara berörd jag ska gifta mig med min stora kärlek. Jag kommer förmodligen ha tårar i ögonen och gråten i halsen men jag kommer inte glömma vad jag ska säga eftersom det är vad jag KÄNNER jag ska säga.

• linisa87

Otroligt vackert!!! Sitter själv och klurar på mina löften, och precis som du skriver i början, hur hittar man ord för att beskriva det man känner?

Svar på tråden Feedback på mina löften