• emelie och Jonas

Drinktips önskas

Jag sitter och funderar på drinklistan till bröllopet.
    Eftersom vi har rosa och grönt tema var min idé att vi skulle ha en rosa och en grön drink.
    tex, Emelies söta (rosa) och Jonas sura (grön) sedan en alkoholfri drink i valfri färg.

Nu behöver jag tips på drinkar, som är lätta att göra, då två 16 åringar ska vara ansvariga för baren får det inte vara massa ingridienser och sprit som ska mätas upp...

Och så rosa och gröna..

Tänkte nog bara köpa in Vodka till drinkarna, så de får helst baseras på vodka...
    Ingen mjölk...

Hoppas ni har nå bra ideer! :)

• Svar på tråden Drinktips önskas
  • meandmylove

gör vilka drinkar ni vill o addera karamellfärg!! annat tips är rosa pantern, cosmopolitan, eller gör något eget med grenadine? grön drink kan ju vara en Melon drink, midori, sours äpple, vodka o sprite? lycka till

• meandmylove

gröna hissen? blanda annars drinkarna innan i kannor så kan bartendrarna bara hälla upp det i glas med is!

• Kattpoet

16 åringar får inte enligt lag hantera sprit....  Iallafall inte sist jag fick svensk alcohol lagstifting uppläst för mig.

Jag skulle också se till att det fanns färdig blandade kannor som folk kunde hälla upp ifrån och ha   screwdriver ,  Tranbärjuice med vodka,   Tropikdrink ( tropikjuice, cocosjuice och vodka) och sedan eran två drinkar.

• jkbr

en supergod och lätt är bacardi razz med frysta hallon sprite och lime och såklart is. jätte fin och god :)
    På vodka kan man inte göra så mycket drinkar.
    vodka tranbär, vodka russian  är två ok.  Bacardi är mycket godare än vodka men det mesta

• BlomAnna
    jkbr skrev 2011-10-03 22:46:28 följande:
    en supergod och lätt är bacardi razz med frysta hallon sprite och lime och såklart is. jätte fin och god :)
    På vodka kan man inte göra så mycket drinkar.
    vodka tranbär, vodka russian är två ok. Bacardi är mycket godare än vodka men det mesta

Jag tycker tvärt om att det är mycket lättare och godare att hitta bra kombinationer med vodka än med rom. Smaken är som baken

Schewpps har en god grön "läsk" som går fint att blanda med. Den heter nåt med Pear (päron alltså )

Annars är det ju gott som tusan med limebaserade drinkar

• SloveP

Mojito!! En med tex jordgubb för rosa färg och en orginal (grön)...Enklare och godare kan det knappast bli ;)

• emelie och Jonas
    meandmylove skrev 2011-10-03 21:32:38 följande:
    gröna hissen? blanda annars drinkarna innan i kannor så kan bartendrarna bara hälla upp det i glas med is!
    Blir de inte lätt avslagna om man blandar dem före i kannor?
  • meandmylove

du tillsätter alla kolsyrade drickor efteråt! mohito, vodka Line, caprinha är ju annars givna!!

Svar på tråden Drinktips önskas