• Drömmaren

Jag har klänningen... behöver hjälp med styling

Jag velar mellan två klänningar.

1) http://www.choosedress.com/novia-dart-zambra-bridal-gown-2011-p-17707.html (den korta klänningen. den första bilden är fel.)

2) http://smallpigart.se/show/JohannaJohan10/ (brudens klänning är helt magisk)

Det är två helt olika klänningar men ändå lika så tillvida att de båda är jag och jag älskar båda. Därför vill jag dels att ni säger vilken klänning ni tror på men också hur ni skulle piffa i övrigt.

(Jag är rödhårig med gröna ögon, 165 cm lång och drar cirka en stl 40. Klassisk kurvig.)

Jag skulle också vara väldigt tacksam om ni kom med konkreta styling förslag (bilder, länkar) till hur ni skulle göra med respektiva klänning. Skor, blommor, hår, accessoarer, slöja etc.

TACK!!!!

• Svar på tråden Jag har klänningen... behöver hjälp med styling
  • Jane

Jättefina klänningar! om du vill ha tips, skulle jag välja den andra klänningen, den långa. Nu har ju båda lite vintage-stil så jag skulle tipsa om att du kör på den stilen, ha fascinator i håret exempelvis denna: http://www.fascinatorstore.co.uk/index.php/fascinators-by-style/feather-fascinator/fine-feather-and-flower-comb-fascinator.html

Lägg till en flor istället för slöja. Ett tips är att man kan göra fascinators med flor själv, köp fjädrar, blommor, något kristalliknande, brosch eller vad du nu hittar, och fäst det  på lite organza eller tyll eller något nätliknande du köper i sybutikerna. Accessoarer; Inget slår vanligt elegant pärlhalsband och pärlörhängen ( less is more Flört). Eftersom du är rödhårig passar du med "Marilyn Monroe"-smink eleganta ögon och fransar med bara en svart linje, lite rosa rouge och ett ljusrött läppstift. Väska och skor väljer du liknande färg som klänning, fina skor finns på denna sida om du vill köpa på nätet: http://www.unique-vintage.com/white-satin-cheri-peep-heel-p-12983.html 

Blommor, beror på vilken färg du gillar, jag själv älskar rött så jag kommer satsa på rosor, men annars funkar vita/cremefärgade blommor till allt, t.ex. vita kallor hade varit urläckert!

• Drömmaren
    Jeni skrev 2011-10-07 09:01:55 följande:
    Jättefina klänningar! om du vill ha tips, skulle jag välja den andra klänningen, den långa. Nu har ju båda lite vintage-stil så jag skulle tipsa om att du kör på den stilen, ha fascinator i håret exempelvis denna: www.fascinatorstore.co.uk/index.php/fascinato...

Lägg till en flor istället för slöja. Ett tips är att man kan göra fascinators med flor själv, köp fjädrar, blommor, något kristalliknande, brosch eller vad du nu hittar, och fäst det  på lite organza eller tyll eller något nätliknande du köper i sybutikerna. Accessoarer; Inget slår vanligt elegant pärlhalsband och pärlörhängen ( less is more Flört). Eftersom du är rödhårig passar du med "Marilyn Monroe"-smink eleganta ögon och fransar med bara en svart linje, lite rosa rouge och ett ljusrött läppstift. Väska och skor väljer du liknande färg som klänning, fina skor finns på denna sida om du vill köpa på nätet: www.unique-vintage.com/white-satin-cheri-peep... 

Blommor, beror på vilken färg du gillar, jag själv älskar rött så jag kommer satsa på rosor, men annars funkar vita/cremefärgade blommor till allt, t.ex. vita kallor hade varit urläckert!
    Vad tror du om röda skor?
  • Jane
    Drömmaren skrev 2011-10-07 10:48:02 följande:
    Vad tror du om röda skor?
    Jag själv älskar rött så ja, jag skulle satsa på det, FlörtMen har du röda skor och exempelvis röd bukett, ha inget annat som är rött då. Det blir inte fint om man blandar för mycket tycker jag. Så satsa på:
    röda skor+röd bukett
    eller
    röda skor+röd handväska
  • Drömmaren

Funedrar på röda skor, blodröda rosor (enkel rund bukett) och eventuellt rött läppstift.. blir det för mycket?

• Drömmaren

Vad tror ni om dessa? Ärligt! (jag pendlar mellan att tycka de är fantastiska till att tycka de är kitschiga)

• Drömmaren
    Jeni skrev 2011-10-10 19:56:04 följande:
    Åhhhhhhhhh jag vill också ha dom!!!!!!! jättefina!! åhhhh Hjärta Vart hitta du dom??

På Brandos... kostar mer än klänningen, men röda skor kan man ju ha igen! Vad ska du ha för klänning?

Finns i mörkt rosa också.

• Drömmaren

Tar tacksamt emot alla idéer o åsikter... Både om klänningarna och om övrigt piff! Blommor, skor, hår, smycken etc etc

Svar på tråden Jag har klänningen... behöver hjälp med styling