efter bröllopet ångest
Måste få skriva av mig lite bitterhet! Jag gifte mig i somras efter lång planering och jag önskar att jag skulle tänka att det var den bästa dagen i mitt liv, men tråkigt nog så känner jag inte så. Jag är lycklig som har gift mig med min man och allt vad äktenskapet innebär, jag försöker fokusera på det bra, men det är svårt när man planerat så lång tid för sitt bröllop som sker en dag i livet. Jag känner ångest för att det inte blev så bra som jag tänkt mig, att jag drack för mycket, att folk inte hade trevligt, att maten tog slut och folk inte blev mätta osv osv.... men framförallt att känslan inte blev så som jag hade tänkt på festen och jag var så spänd. I efterhand hade jag nog mer uppskattat att åkt utomlands och gifta mig med min man utan en dyr fest som inte blev som förväntat. Usch vad jag låter bitter, men det är så jobbigt att tänka på bröllopet, och det är klart jag tänker på det, en sån stor dag med alla vänner som kommit dit och så är man inte nöjd själv. Är det någon mer som känner liknande??