Hur långt får hets på överviktiga gå?
Mobbing är inte ok i någon form.
Varesig mot överviktiga, underviktiga, normalviktiga, handikappade (fysiskt och psykiskt) mm mm...
Men det är något som inte kommer att utrotas.
Det finns alltid de som måste hävda sig genom att trampa på andra.
Jag är i hotellbranchen (hotellreceptionist) och jag har råkat ut för väldigt många elakheter på jobbet av gäster som haft en dålig dag och tycker att då kan man avreagera sig på personalen...
Det värsta jag varit med om är en man som hade bokat med mig, och alltså visste jag vilken information jag hade gett honom vid bokningen.
Han stormade in och krävde att piccolon skulle ta hans väskor (öööh... piccolo? Existerar det yrket ens i Sverige? I alla fall kan man knappast kräva det när man bokar på ett medelstort mellanklassat hotell i en småstad?)..
Nåväl efter lite småtjafs där så går han och barnen upp på de två rum som är bokade, de rum där jag upplyst om att budgetrum innebär att man delar en 140cm bred säng och att rummet faktiskt är inrett för en person. Om man ville ha två täcken (två kuddar finns redan + en extra i garderoben) och dubbel uppsättning handdukar så får man betala lika som för ett dubbelrum.
Han kommer ner och gapar ända från hissen om att han ska ha fler täcken och kuddar för det hade han blivit lovad.
Nej säger jag, det har jag inte lovat. Det här är vad du har bokat och betalt för. Och jag upplyste vid bokning om att det här var vad som fanns. Hotellet är fullt, vi har inga mer extratäcken och sånt heller då dom redan är upptagna i extrasängarna och till de som betalt för extrautrustade rum.
Får då höra att "jag ska lyfta mitt feta arsel och gå och handla åt honom för han har rätt eftersom han är kund. Och en så korkad fetknopp som jag är borde hålla käften om jag vill behålla mitt jobb"
Nu är jag ju inte extremt fet. Men nog har jag några kilon för mycket. Att han tyckte att han hade rätt att uttrycka sig så är för mig helt obegripligt.
Han hade själv gjort valet att boka dessa rum, fullt medveten om villkoren. Och att sen ha mage att ställa sig och ta ut sina agressioner på mig... Nja där gick min gräns.
Hade han inte haft barnen med sig så hade jag slängt ut honom mitt i natten...