Carlshälls gård - bra?
Hej,
Vi funderar på bröllop på Carlshälls gård. Är det någon som själv haft/varit på bröllop där och kan ge sin åsikt?
MVH
Hej,
Vi funderar på bröllop på Carlshälls gård. Är det någon som själv haft/varit på bröllop där och kan ge sin åsikt?
MVH
Menar du Carlhällsgård på Långholmen i Stockholm? Har inte varit där själv men spanade in det för egen del tidigare. Det verkar fint men jag mindes att jag tyckte att det var ganska dyrt i jämförelse med ex.vis Yxtaholms slott eller Gripsholmsviken i Mariefred.
Om vi skulle gifta oss i Stockholm skulle vi nog dra ner på antalet gäster och boka en restaurang någonstans. Göra en deal med ägaren och få dans och hela rubbet på stället. Skulle nog även lagt den nov - mars också för att pressa priset och slippa att känna sig pressad av vackra omgivningar och ha ett citybröllop i stan istället i vintermiljö. Ett annat tips är Hotel Carl på Birger Jarlsgatan. De har eget kök och festvåning och det är en vacker stadsmiljö. Ni kan gifta er i egelska kyrkan när Djurgården och ta en vacker bil till festvåningen. Det finns hur mycket som helst man kan göra.
Vi gifter oss i juni 2012 i Sörmland hos en släkting till min m2b. När jag skriver om citybröllopet önskar jag dock att jag kunde göra det två gånger. Tycker en vintercitybröllop med tända ljus, snöflingor som singlar ner utanför skulle vara ljuvligt också.
Lycka till!