• JohannaFotograf

Tips billig fest!

Jaha så skall man snart gifta sig. Vi kommer gifta oss borgligt med bara familjen som vittnen. Men eftersom så många blivit ledsna att dem inte är bjudna så har vi bestämt oss för att ha en fest, fast vi inte tänkt ha det.

Det är klart det skall bli roligt men ekonomin är inte som bäst efter köp av dyra ringar och resa m.m.

Så nu behöver jag alla tips jag kan få. En personlig fest för släkt och vänner i närheten av Borås.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Tips billig fest!
  • Vingilot

Knytkalas. Alla bidrar med något enligt en önskelista t.e.x. Har varit på ett sånt bröllop i just Borås f.ö. Var trevligt. De hade 120 gäster så det var bara en mindre skara som bidrog med mat, hade nog blivit lite kaos om alla skulle ta med sig.Flört

Enklare bufféer kan bli billigt. Kan ju göras hur enkel som helst, hela vägen ner till landgång eller exotisk planka. Beror ju helt på vad ni vill ha för typ av fest.

Eller skippa mat helt och bjud på bubbelmingel med tilltugg.

Jag var en tid inne på "konfektbröllop" där vi skulle bjudit på fika mer eller mindre. Antingen med bakverk eller med konfekt som huvudrollsinnehavare.

• nobm

Skippa presenter och be gästerna lägga ett bidrag istället.
    Hyra bygdegård är oanat billigt.
    Fixa mesta maten själv i form av buffe'
    Hyr kläder eller strunta i bröllopsstass.
    Hyr inte dyr underhållning - fixa själv.
    Hyr inte serveringpersonal - låt gästerna själv sköta det mesta

• JohannaFotograf
    Tack för Tipsen, blir nog ett så kallat Tebröllop. Med tårta och egenbakat...kanske smörgåstårta. Någon som gjort samma sak som har tips och råd?
Svar på tråden Tips billig fest!