• HannaL1980

Någon som såg "Min mans bröllop" idag?

Idag såg jag på TLCs nya serie "Min mans bröllop" som är den svenska versionen av norska "Älskling, här är ditt bröllop".  Det är brudpar som får 100.000kr mot att de uppföljer ett visst villkor vilket är att brudgummen ensam planerar bröllopet. Så premiären av programmet ikväll klockan 21.00 på kanal TLC. Tyckte det var underhållande men lite torftigt, vad tyckte ni andra?

• Svar på tråden Någon som såg "Min mans bröllop" idag?
  • yorkstacy

Jag tyckte att hela programmet kändes helt konstlat och som ett dåligt skådespel. Att han satt o drack öl i jacuzzin 2 dagar innan bröllopet utan att ha bokat lokal o inte brydde sig, o sedan VIPS på bröllopsdagen så fanns det blommor, dekorationer, bordsplaceringar etc. etc. etc. Att han sedan mailade ut till då "HELT OVETANDE" gäster som vips kunde komma utan varsel osv... inte troligt!

Jag skulle ALDRIG vilja ha det sådär, planeringen och allt runt omring är ju halva grejen och det som man gör tillsammans som sammanför och sammansvetsar paret. Så tycker jag iallafall, så tyvärr TUMMEN NER!!!

• Flowerdream

Jag tyckte nog det var ett roligt koncept. Men störde mig på mannen hela tiden! Han tog verkligen inte tag i saker och ting... håller med föregående, man ska vara två om att planera! Blir ju så mkt roligare då! :)

• Minuz

Jag missade tyvärr detta........... Men jag har sett reklamen. Och blir så IRRITERAD när de "låtsas" att de inte visste att det skulle vara detta upplägg med att han ska sköta allt...... Och visst är det ett skådespel för att göra "bra" tv............ Håller med föregående skrivare...... skådespel och "vännerna" kan inte vara helt ovetandes om bröllopet..........

• MsChevy

Har inte sett den svenska versionen, men mina kompisar gifte sig i den norska versionen. Tro mig, de får inte veta innan vad som gäller, de fick inte ha nån kontakt alls. Tv-teamet är med hela tiden o styr o ställer o krånglar till allt så det ska bli "bra tv". Gästerna fick inbjudan, men visste inget, bara de närmaste visste. Bruden o hennes tärna fick inte fixa nåt själva, tom tärnans skor fick brudgummen fixa. Och den här brudgummen gjorde ett kalasjobb (med goda vänners hjälp). 
    Ser fram emot när det kommer på tv så vi får se resultatet (eftersom jag oxå deltog i förberedelserna), men jag kan säga att jag aldrig skulle delta. Alldeles för kort tid, konstiga regler o framförallt: det här är nåt man ska göra tillsammans! 

Svar på tråden Någon som såg "Min mans bröllop" idag?