• AlwaysAndForever2012

TIPS. Vill göra nåt personligt för min make på bröllopet inför alla :-)

Hej,
    jag ska gifta mig i början av februari.
    Jag vill göra allt personligt. älskar små detaljer, är hopplös romantiker.
    Har flera ggr sjungt inför flera hundra i skolan på avslutningar mm. personligt mot ex eller för kärleken hihi.
    MEN det va flera år sedan och min röst har tagit endel stryk pga slarv vid förkyldningar mm.
    Så vet inte om jag vågar det eller dessutom hinner träna det innan dess för det är jul, vi ska kanske flytta runt bröllopet, har en 1åring och massa annat med bröllopet.
    MEN vill verkligen göra personligt..
    Så min plan A är att sjunga personlig text..nån förslag? med enkelt instrumentalt bakom..kasnke nån på keyboard?

plan B om inte hinner det.
    kanske hålla ett tal eller nåt..så alla blir berörda? tips vad säga osv eller hur göra på nåt sätt?

plan C..
    kanske läsa nåt, visa nåt minne eller nåt skoj fint så alla tycker fint..

Jag har tex alltid gett personliga presenter. fina album med foton, skrivna texter från våra sms vi skrev jag sparat osv osv..

snälla tips :)

• Svar på tråden TIPS. Vill göra nåt personligt för min make på bröllopet inför alla :-)
  • Drömmaren

Här vill jag vara med!

• primus

Jag funderar pa att göra ett bildspel med musik och text till bilderna..& sen spela upp det pa filmduken :)
    Far se om jag lyckas bara :)

• vilja

min svägerska hade satt ihop ett jättefint och roligt bildspel/tal om min bror. Det var kul för hennes familj som inte känner min bror, och det var underbart skoj för oss att se och minnas.

Det hon hade gjort var att i smyg kolla igenom hans fotoalbum, och plockat ut de allra bästa bilderna som hon scannat in och sen förstorat till A4 för utskrift. Dessa utskrifter höll hon sedan framför sig undertiden hon berättade om hur min bror var och vad hon tyckte om med honom.
    Allt på ett lite skämtsamt vis, som t ex att han alltid varit en djurvän och bilden var då på när han var tok-ledsen i "barn-zoo'et" på skansen för att en killing kom för nära osv (han var livrädd för djur som liten)

Ja ni fattar, lite ploj men ändå helt fantastiskt. För mig var det riktig kärlek, att hon såg honom även tiden före deras relation, allt från söt 2 åring till töntig finnig tonåring...
    Det märktes att hon hade lagt ner massor av tid på det och mina tårar sprutade, mycket även för hur ömt och kärleksfullt hon berättade om honom och urvalet av väldigt fina bilder.

• AlwaysAndForever2012
    primus skrev 2011-10-16 01:44:40 följande:
    Jag funderar pa att göra ett bildspel med musik och text till bilderna..& sen spela upp det pa filmduken :)
    Far se om jag lyckas bara :)
    Ja, det skrev jag faktiskt upp för nån timme sen, men sa det då till honom för jag inte tänkte på göra det personligt just till honom.. det är klart om jag skulle göra texterna personliga ja..hmm..kanske är en tanke..:)
  • AlwaysAndForever2012
    vilja skrev 2011-10-16 01:58:35 följande:
    min svägerska hade satt ihop ett jättefint och roligt bildspel/tal om min bror. Det var kul för hennes familj som inte känner min bror, och det var underbart skoj för oss att se och minnas.

Det hon hade gjort var att i smyg kolla igenom hans fotoalbum, och plockat ut de allra bästa bilderna som hon scannat in och sen förstorat till A4 för utskrift. Dessa utskrifter höll hon sedan framför sig undertiden hon berättade om hur min bror var och vad hon tyckte om med honom.
    Allt på ett lite skämtsamt vis, som t ex att han alltid varit en djurvän och bilden var då på när han var tok-ledsen i "barn-zoo'et" på skansen för att en killing kom för nära osv (han var livrädd för djur som liten)

Ja ni fattar, lite ploj men ändå helt fantastiskt. För mig var det riktig kärlek, att hon såg honom även tiden före deras relation, allt från söt 2 åring till töntig finnig tonåring...
    Det märktes att hon hade lagt ner massor av tid på det och mina tårar sprutade, mycket även för hur ömt och kärleksfullt hon berättade om honom och urvalet av väldigt fina bilder.

Åh, så skulle jag vilja att någon gjorde för mig :)
    Det skulle jag kunnat gjort..om jag inte haft så dålig kontakt med hans morsa nu som har mest bilder. vi (varken jag eller maken) pratar inte så ofta med dom just nu efter lite krångel senaste året..typiskt.
    mitt ex när jag va typ 15 gjorde jag liknande saker just med smyga med foton. frågade efter foton på allla möjliga ställen i hemlighet och gjorde ett album om honom och oss.
    Har även sjungt låt inför flera hundra med text till mitt ena ex.
    åren innan det gjorde jag också liknande..(olika åldrar, 15,18 då)
    och min blivande make fick ett jättepersonligt album, som jag kanske skrev ovan, där jag verkligen gjort maaaassa detaljer. våra "oddsetlappar" jag sparat, bowlingresultat, hans favorit mcd mat, skämt bara vi förstod, roliga böcker man skrev i förr om "strul" man haft och det var då vad jag fyllt i om honom när vi började som typ "kk" haha..sådant personligt..frågan e om jag kan göra detta stort tro hehe.. hemliga sms mellan oss osv..njaa..då skäms han nog..Hade nämligen skrivit upp alla sms vi skrivit i nåt år..och hade skrivit av långa sms mellan oss..riktigt roligt :)
Svar på tråden TIPS. Vill göra nåt personligt för min make på bröllopet inför alla :-)