vilja skrev 2011-10-16 01:58:35 följande:
min svägerska hade satt ihop ett jättefint och roligt bildspel/tal om min bror. Det var kul för hennes familj som inte känner min bror, och det var underbart skoj för oss att se och minnas.
Det hon hade gjort var att i smyg kolla igenom hans fotoalbum, och plockat ut de allra bästa bilderna som hon scannat in och sen förstorat till A4 för utskrift. Dessa utskrifter höll hon sedan framför sig undertiden hon berättade om hur min bror var och vad hon tyckte om med honom.
Allt på ett lite skämtsamt vis, som t ex att han alltid varit en djurvän och bilden var då på när han var tok-ledsen i "barn-zoo'et" på skansen för att en killing kom för nära osv (han var livrädd för djur som liten)
Ja ni fattar, lite ploj men ändå helt fantastiskt. För mig var det riktig kärlek, att hon såg honom även tiden före deras relation, allt från söt 2 åring till töntig finnig tonåring...
Det märktes att hon hade lagt ner massor av tid på det och mina tårar sprutade, mycket även för hur ömt och kärleksfullt hon berättade om honom och urvalet av väldigt fina bilder.
Åh, så skulle jag vilja att någon gjorde för mig :)
Det skulle jag kunnat gjort..om jag inte haft så dålig kontakt med hans morsa nu som har mest bilder. vi (varken jag eller maken) pratar inte så ofta med dom just nu efter lite krångel senaste året..typiskt.
mitt ex när jag va typ 15 gjorde jag liknande saker just med smyga med foton. frågade efter foton på allla möjliga ställen i hemlighet och gjorde ett album om honom och oss.
Har även sjungt låt inför flera hundra med text till mitt ena ex.
åren innan det gjorde jag också liknande..(olika åldrar, 15,18 då)
och min blivande make fick ett jättepersonligt album, som jag kanske skrev ovan, där jag verkligen gjort maaaassa detaljer. våra "oddsetlappar" jag sparat, bowlingresultat, hans favorit mcd mat, skämt bara vi förstod, roliga böcker man skrev i förr om "strul" man haft och det var då vad jag fyllt i om honom när vi började som typ "kk" haha..sådant personligt..frågan e om jag kan göra detta stort tro hehe.. hemliga sms mellan oss osv..njaa..då skäms han nog..Hade nämligen skrivit upp alla sms vi skrivit i nåt år..och hade skrivit av långa sms mellan oss..riktigt roligt :)