• AlwaysAndForever2012

Hur klädder ni "ert" bord speciellt utan bågen?? BILDER? :-)

Hej, jag vill gärna göra vårt bord extra klätt, men inte för dyrt därför ska vi inte ha den där bågen för det blir dyrt att klä.
    Vi ska nog inte ha några mer vid vårt bord och det är ett E bord. så vi sitter i mitten av 3st x180bord

• Svar på tråden Hur klädder ni "ert" bord speciellt utan bågen?? BILDER? :-)
  • marimekko86

Min kompis som är florist kommer att lägga ett band av grenar och ris längst fram på honnörsbordet, längs hela bordet. I Dessa grenar och rid kommer det sitta fast vita blommot här och var + en ljusslinga. Sen kommer brudbuketten och tärnbuketterna stå där med jämna mellanrum. Mer pyntar vi nog inte

Har ju tyvärr inga bilder att visa dock.

Många brukar använda sig av kandelabrar, alltså flerarmade ljusstakar, och så kan ni kanske strö ut blomblad, en ros exempelvis räcker ganska långt

• AlwaysAndForever2012
    marimekko86 skrev 2011-10-17 19:14:53 följande:
    Min kompis som är florist kommer att lägga ett band av grenar och ris längst fram på honnörsbordet, längs hela bordet. I Dessa grenar och rid kommer det sitta fast vita blommot här och var + en ljusslinga. Sen kommer brudbuketten och tärnbuketterna stå där med jämna mellanrum. Mer pyntar vi nog inte

Har ju tyvärr inga bilder att visa dock.

Många brukar använda sig av kandelabrar, alltså flerarmade ljusstakar, och så kan ni kanske strö ut blomblad, en ros exempelvis räcker ganska långt
    ja jag hörde nåt om kandelabrar, men de va rätt dyra..
  • marimekko86

Att plocka in från naturen är ju billigt. Ni kan ju ha massa fina ljuslyktor annars, det finns ju billiga sånna.

• Helena brud 20 aug

Va had efaktiskt tärnorna och bestmännen brevid oss istället för föräldrar, det vart så bökigt med frånskilda föräldrar :) Iaf hade vi löpare, ljuslyktor, min brudbukett LAS på bordet och tärnornas buketter likaså. Sen hade vi även smådiamanter på bordet och lite gröna blad som vi plockat ute... Det räckte gott och väl...

Svar på tråden Hur klädder ni "ert" bord speciellt utan bågen?? BILDER? :-)