• thean

Ni med band runt stolsöverdragen?!

Vad har ni köpt? Färdiga rosetter är lite för pråligt för min smak och lite för dyrt tycker jag. Behöver till ca 60 stolar i rosa... Kan man köpa organzatyg på metervara och klippa eller blir det för ojämt?

Hur har ni gjot? Tipsa mig! =)

• Svar på tråden Ni med band runt stolsöverdragen?!
  • durrasflikka

Jag köpte begagnade band här på bt och vet inte om vi ska knyta som rosett eller annat. Tror du kan köpa organza så som du skrev och klippa själv.

• 123ost

Jag ville egentligen ha sådana färdiga som man beställer men stolarna i lokalen kan inte ha sådana så jag ska köpa löpare i organza från ebay, dela de på mitten och knyta rosetter och sätta fast på stolsryggen med säkerhetsnål.

Jag har inte köpt än så jag vet inte om det fransar sig mycket.. men jag ska försöka komma ihåg att skriva här sen =)

• Tinzi

e-bay :) fick 100 st för 200 kr lr ngt...

• Mrs S 2012

Vi får hyra överdrag och band/rosetter på restaurangen vi ska ha det på. Men det är i Skottland. Vet inte om det finns sådana möjligheter i Sverige.
    Kanske går att kolla upp där du bor!

• 123ost
    Tinzi skrev 2011-10-18 13:33:42 följande:
    e-bay :) fick 100 st för 200 kr lr ngt...
    Får man fråga vilken säljare du köpte av och var de fina eller ser de billiga ut? :)
  • Tinzi

Hej! säljare hette VLove nånting, har tyvärr raderat hela listan över gjorda köp idag så vet ej säkert.

De va superfina!:)

• Future Mrs S

Vi köpte våra på ebay säljaren heter "ourwarm"..
    Våra är iofs svarta men de finns i alla möjliga färger och vi är super nöjda med våra!! :) :)  

• thean

Okej, ja ebay är ju ett sätt...

Vilken bredd köpte du från myheart? Undrar vad som ser bra ut.... =)

• TheD
    thean skrev 2011-10-18 17:37:46 följande:
    Okej, ja ebay är ju ett sätt...

Vilken bredd köpte du från myheart? Undrar vad som ser bra ut.... =)
    15 cm breda och 270 cm långa. Av någon anledning kan jag inte klistra in en bild från bröllopet...smått irriterande!!!

Banden säljs i 5-pack 99:-
Svar på tråden Ni med band runt stolsöverdragen?!