Bröllopstårta Sthlm
Någon med tips var man kan köpa tårtan + prisuppgift??
De flesta jag kollat med tar ca 60:- per bit, någon som vet om billigare? Känns skitdyrt!
Tacksam för tips!
/Drömbröllop12
Någon med tips var man kan köpa tårtan + prisuppgift??
De flesta jag kollat med tar ca 60:- per bit, någon som vet om billigare? Känns skitdyrt!
Tacksam för tips!
/Drömbröllop12
60:- biten för en bröllopstårta är rätt så standard.
Sen beror det ju på om du vill ha en "riktig bröllopstårta" eller om du vill ha en enklare tårta.
Inför bröllop så ska det ju provbakas, provätas och dekorationer ska göras.
En bröllopstårta lägger man som konditor extra tid på också jämfört med en vanlig tårta. Därför blir dom lite dyrare än vanliga tårtor.
Så det du bör börja med att fråga dig själv och din blivande är - hur viktig är tårtan för er?
Om det bara är viktigt att det är en tårta och att den smakar bra så kan ni hyra tårtställning och sen köpa tårtor på ex Citygross eller liknande och komma undan betydligt billigare.
Om utseendet är väldigt viktigt för er så kan det vara värt pengarna.
Jag som bara är amatör tar 20:- biten. Och då går jag plus minus noll.
Jag kan lägga 40 timmar på en bröllopstårta i 4 våningar med blomsterdekorationer. Och i slutänden inte ha fått ett öre för all tid utan bara för materialet jag använt. Så det kanske kan ge dig en fingervisning när det gäller kostnader
Och nej jag bor inte i Stockholm, så det var inte ett försök för mig att få "mer beställningar" om nån undrar
Det är där någonstans priserna ligger för tårtproffs. Lokala bagerier kan ha billigare, kontakta dem och fråga. Alternativet är typ ICA Maxi och Citygross som jag har hört folk vara hyfsat nöjda med. Det beror ju på hur viktig man tycker tårtan är!
Vi skippade efterrätten för att frigöra pengar till en riktigt maffig tårta, och valde att köpa den från Handgjort i Fruängen. www.handgjortstockholm.se/