• Triton77

Fotobok?

Vi tänkte ge våra föräldrar varsin fotobok med foton ifrån vårat bröllop. Kollafr runt på nätet och hittar flera som gör fotoböcker MEN alla har 25 sidor. Detta tycker vi är för många. Skulle vilja ha någon med runt 10 sidor.

Finns ddet någon som vet var man kan hitta det?

• Svar på tråden Fotobok?
  • Chicita

På Fuji kunde man ta bort sidor när man gjorde böckerna. Om det kan hjälpa dig kanske? 
    Jag tyckte själv att det var mycket sidor när jag började göra våra böcker. Men helt plötsligt hade jag fyllt fler än grundutförandet och hade 10 (?) till att fylla...

Jag undrar om det kan bero på vilken sorts pärm du vill ha på böckerna också. Om du vill ha en hård pärm så kanske det är så att det måste vara ett visst antal sidor i pärmen.

Vi funderade först på att ha första och sista sidan tomma, Eventuellt med text enbart.
    Om ni inte har så många kort så kanske något sånt kan vara en lösning också? Variera bilder med text alltså, och kanske ha första och sista sidan tomma 

• TomasH

Hej!
    Anledningen till att det är 20-24 sidor som start är att det är tekniskt omöjligt att binda en bok som har så få sidor.
    Finns ju företag som har fotohäften med mindre sidor i (solentro), dock är dessa inte i närheten av så snygga som en riktigt hårdinbunden fotobok. Fotoklok.se har 20 sidor som minsta antal, kanske är lite bättre för dig än 24 iaf.

// Tomas

Får väl hoppas att jag inte får en varning nu igen när jag skriver om ett företag. Kan ju faktist vara så att dom som jobbar med produkterna vet lite mer och därför har ett svar på varför men så långt har väl inte moderatorn tänkt?

• jkbr

jag har precis uptäckt
    blurb.com kolla där det är mycket billigare nu när dollarn är så låg och fina böcker då gör det inget om det är mer sidor kanske ? Dom böckerna ser väldigt proffsiga ut.

• MrsM

Jag beställde fotobok från vårt bröllop genom Önskefoto, resultatet var helt fantastiskt!!! Super bra kvalitet (valde extra glossy) och snabb leverans. Jag har även beställt fler böcker nu efter vart bröllop för att det var så kul och enkelt att skapa!

Jag la även in panoramabilder som gick över två sidor – så om ni inte har mycket kort sa kan det vara ett alternativ? Men när jag väl började skapa min första bok så slutade det med att jag la till extra sidor J

Rekommenderar verkligen Önskefoto – kommer beställa kalendrar på min son från dom också för andra året. Bästa julklappen till familjen!

Lycka till med er bok!

• TomasH

Hej!
    Tänk på att blurb priserna är utan moms och att deras frakt är lite mer än andra företag (99:- tror jag)
    Boken kommer att kosta ungefär samma som alla andra.

Tips!
    Kamera & Bild testade 14 olika fotoböcker oktober 2011. (Sveriges största och senaste fotobokstest)
    www.kamerabild.se/tester/tillbehor/test-14-fotobocker-tillverkarna-satts-pa-prov-1.487690.html

Där har ni med alla stora leverantörer även dom som nämns här blurb, fotoklok, önskefoto m.fl.

// Tomas

Svar på tråden Fotobok?