• BrudiMaj2012

Längd på tipspromenad?

Vi funderar på att göra en tipspromenad
    för gästerna, och jag undrar nu om 1,5 kilometer är för långt?
    i ska ha ett litet bröllop på 25 personer, och alla orkar ju fysiskt gå sträckan,
    tänker mer på om någon har skyhöga klackar..

Vad tror ni, är det acceptabelt? :P

• Svar på tråden Längd på tipspromenad?
  • Chicita

1,5 kilometer känns lite långt faktiskt. De flesta tipspromenader är runt huset man är i på sin höjd... 

• thean

Jag skulle också valt en kortare sträcka! =)

• BrudiMaj2012
    Chicita skrev 2011-10-23 18:16:14 följande:
    1,5 kilometer känns lite långt faktiskt. De flesta tipspromenader är runt huset man är i på sin höjd... 

Jo, jag vet.. men känns lite fånigt om gästerna ska åka spårvagn istället, 2 hållplatser..
    Åh, himla dumt.. kunde det inte ha varit liite närmre.. :P
  • daniiel

Ska ni ha tipspromenaden från platsen för vigsel till platsen för bröllopsfesten? För om fallet är så, så tycker jag det är mer okej med en lite längre sträcka :) Kan hålla med om att låta gästerna åka 2 hållplatser är lite.. fånigt :P

• BrudiMaj2012
    daniiel skrev 2011-10-23 18:33:21 följande:
    Ska ni ha tipspromenaden från platsen för vigsel till platsen för bröllopsfesten? För om fallet är så, så tycker jag det är mer okej med en lite längre sträcka :) Kan hålla med om att låta gästerna åka 2 hållplatser är lite.. fånigt :P
    Ja, precis, det är ifrån kyrkan till festlokalen :)
    Det är verkligen klurigt, som sagt, 2 hållplatser..
    Och det är ju inte jättelångt.. Funderar på att
    ordna en "värskekontroll" med bubbel halvvägs kanske.. :P
  • daniiel
    BrudiMaj2012 skrev 2011-10-23 18:48:02 följande:
    Ja, precis, det är ifrån kyrkan till festlokalen :)
    Det är verkligen klurigt, som sagt, 2 hållplatser..
    Och det är ju inte jättelångt.. Funderar på att
    ordna en "värskekontroll" med bubbel halvvägs kanske.. :P
    Kan ni ordna det, så skulle det ju definitivt vara en kul grej :) Personligen skulle jag hellre gå den biten och svara på lite frågor och ha det trevligt, än att hoppa på spårvagnen två hållplatser :P

Ni kanske ska ha i åtanke dock att det kan regna? Kanske ni kan skrapa ihop lite paraplyer för utlåning om fallet skulle vara så? Det finns ju även billiga såna engångs-regnponchos (stavning?) som man skulle kunna dela ut.
  • Sörön10

Ni kan ju erbjuda en tipsrunda till de som går och de som inte pallar åker helt enkelt spårvagn? Så att ni inte annonserar det som ett "krav" att delta!

"För er som vill och är hugade finns det en tipspromenad härifrån till festplatsen!" . Typ så! 

• BrudiMaj2012
    daniiel skrev 2011-10-23 18:53:05 följande:
    Kan ni ordna det, så skulle det ju definitivt vara en kul grej :) Personligen skulle jag hellre gå den biten och svara på lite frågor och ha det trevligt, än att hoppa på spårvagnen två hållplatser :P

Ni kanske ska ha i åtanke dock att det kan regna? Kanske ni kan skrapa ihop lite paraplyer för utlåning om fallet skulle vara så? Det finns ju även billiga såna engångs-regnponchos (stavning?) som man skulle kunna dela ut.
    Vi kan säkert be en bekant om hjälp att fixa bubbelstop,
    hade varit lite mysigt faktiskt, kanske ha något tilltugg också,
    nötter och något annat kanske.. :)
    De hade genomskinliga paraplyer på clas ohlson i våras,
    för 19:- tror jag.. Det blir ju inte så farligt dyrt..
    Fast är det jättedåligt väder får vi nog välja spårvagnen istället :P
  • BrudiMaj2012
    Chicita skrev 2011-10-23 20:56:58 följande:
    Rekommendera promenadvänliga skor Flört
    ja då! Isf skriver vi med det i infon, i stil med det här kanske..

"Efter vigseln tar sig dem som vill till fots mot festlokalen,
    tipspromenad med bubbelkontroll utlovas,
    en bensträckare på ca 1.5 kilometer, vill man inte promenera rekommenderas spårvagn/ taxi"

typ...
  • Chicita
    BrudiMaj2012 skrev 2011-10-23 21:09:06 följande:
    ja då! Isf skriver vi med det i infon, i stil med det här kanske..

"Efter vigseln tar sig dem som vill till fots mot festlokalen,
    tipspromenad med bubbelkontroll utlovas,
    en bensträckare på ca 1.5 kilometer, vill man inte promenera rekommenderas spårvagn/ taxi"

typ...
  • BrudiMaj2012
    Sörön10 skrev 2011-10-23 19:10:16 följande:
    Ni kan ju erbjuda en tipsrunda till de som går och de som inte pallar åker helt enkelt spårvagn? Så att ni inte annonserar det som ett "krav" att delta!

"För er som vill och är hugade finns det en tipspromenad härifrån till festplatsen!" . Typ så! 
    Hihi, skrev visst mitt inlägg efter ditt tips,
    men vi tänkte lika iaf :)
    Tror att det blir toppen det här :p
  • Berlan

Ja, perfekt, skriv det i inbjudan så vet alla vad som gäller i förväg och väljer skor efter det eller ställer in sig på att ta vagnen. 

• Lebendig

Tänk på att inte stoltsera så mycket med bubblet (om det är alkohol)då det inte är tillåtet att dricka på allmän plats. Vore inte så trevligt om någon polis kom förbi, det vet jag folk som råkat ut för...

Själv kommer vi nog också ha så att de får gå sträckan som är ungefär lika lång och de som inte har möjlighet att gå, får skjuts. En bra idé dock om att lägga tipsrundan längs den vägen, då blir det kanske inte riktigt lika tråkigt att gå! Skrattande

Svar på tråden Längd på tipspromenad?