• Rosi

Kommer sakna henne så!

Det är bara det att jag behöver skriva av mig lite.

Har gjort ett väldigt jobbigt beslut här hemma... Vi måste låta våran hund somna i på fredag.
    Och allt gick så snabbt... Hände en tragisk olycka i lördags allt gick så snabbt,
    Sen så har hon fel på en höft, så man vet inte hur det skulle gå för henne i vinter om det skulle bli lika kallt... Hon börjar redan få ont när det bara är ett par minus... Knappt att hon vill gå upp för trappan... Denna veckan kommer nog vara så otroligt lång.. Men det är bra på  ett sett då får jag umgås lite mer med henne. bara mysa en massa. Men det kommer bli så fruktansvärt tomt här hemma. Ingen Tindra som går runt och busar.. Ingen Tindra som kollar på en i backspegeln och lägger huvudet på sne... åhhhhhhhhhhhh varför måste man leka Gud och bestäma över ett liv. Det är det jobbigaste jag har gjort. Ibland känns det som att det skulle gå snabbare å göra samma sak med sitt liv. så att man alltid får vara med henne.. Men det är väl så att hennes tid är innen och det är inte min...

jaja nu har jag iaf fått ur mig detta.....

• Svar på tråden Kommer sakna henne så!
  • pärlan01
    Rosi skrev 2011-10-24 05:04:05 följande:
    Det är bara det att jag behöver skriva av mig lite.

Har gjort ett väldigt jobbigt beslut här hemma... Vi måste låta våran hund somna i på fredag.
    Och allt gick så snabbt... Hände en tragisk olycka i lördags allt gick så snabbt,
    Sen så har hon fel på en höft, så man vet inte hur det skulle gå för henne i vinter om det skulle bli lika kallt... Hon börjar redan få ont när det bara är ett par minus... Knappt att hon vill gå upp för trappan... Denna veckan kommer nog vara så otroligt lång.. Men det är bra på  ett sett då får jag umgås lite mer med henne. bara mysa en massa. Men det kommer bli så fruktansvärt tomt här hemma. Ingen Tindra som går runt och busar.. Ingen Tindra som kollar på en i backspegeln och lägger huvudet på sne... åhhhhhhhhhhhh varför måste man leka Gud och bestäma över ett liv. Det är det jobbigaste jag har gjort. Ibland känns det som att det skulle gå snabbare å göra samma sak med sitt liv. så att man alltid får vara med henne.. Men det är väl så att hennes tid är innen och det är inte min...

jaja nu har jag iaf fått ur mig detta.....
    massa styrke kramar till dej
  • BlomAnna

Usch det är det tufaste beslutet man kan ta men man får försöka tänka att man gör det för deras skull. För att de inte skall ha ont och lida. Men fy så ont det gör i hjärtat och så tomt det blir när de är borta.

Massa kramar till dig!!

• Guffi

Usch, jag fasar för den dagen jag behöver ta samma beslut som du! Har också en Tindra hemma, och en Maja...
    De retar gallfeber på en ibland och andra stunder är de den bästa vän man kan tänka sig!

Njut av tiden tillsammans och minns de glada stunderna ni haft. Hon är säkert dig evigt tacksam för det liv hon haft!

En väldans massa styrkekramar!!

• Victoria

Jag förstår dig verkligen, men ta till vara på den här veckan och lev sen på dom fina minnen du har med henne!!

Jag fasar verkligen tills jag själv måste avliva min hund, min trotjänare och bästa vän och troligtvis blivande kollega. Jag förstår och lider med dig!! Massa kramar

• Rosi

Tack alla gör erat stöd...

Vi kommer låta henne somna  i efter hon fått bada på fredag morgon. Då hon älskar att bada... så då är hon på topp när hon går i vila..  Simmar i väg i drömen.

En blid på min vackra Tindra  född 19 April 2005
  • pärlan01
    Rosi skrev 2011-10-24 18:37:23 följande:

Tack alla gör erat stöd...

Vi kommer låta henne somna  i efter hon fått bada på fredag morgon. Då hon älskar att bada... så då är hon på topp när hon går i vila..  Simmar i väg i drömen.

En blid på min vackra Tindra  född 19 April 2005
    å så fin hon är, kramar i massor till er
  • passionsblomman

Usch så ledsamt!

Men du, -heder åt dig som ändå tagit beslutet! Det är många som inte orkar ta det ansvaret för sina djur.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • smulanz

Usch min tik fick somna in julen 08 till 09... =/ hon var jätte dålig Dhöfter och EPA...
    hon blev bara 3år =(. Men man leker inte elakt när man ser sitt djur lida och tar det bästa beslutet att avsluta lidande eller smärta eller väldigt hårt liv... och det kommer hon tacka dig för.. jag tänker alltid att vi alla ses sen i alla fall, blir det en aning lättare.

kram
    bonusfamily.blogg.se/brollop/

• Rosi

Idag kommer många tårar rulla ner från våra kinder. Men vi vet att vi gör det ändå rätta... Denna veckan har varit full med bus och massa mys. Men nu måste vi tyvärr ta farväl av våran underbara Tindra!!!! Älskar dig tjejen, Men vi ses snart. Och kom gärna och hälsa på oss. ♥♥♥♥♥♥

Svar på tråden Kommer sakna henne så!