• Drömmaren

Tips på annorlunda fördrink/tilltugg

Efter kyrkan har jag och min nyblivna make tänkt åka iväg på en flakmoppe. Bröllopsgästerna kommer då att få skjuts med ett traktorsläp till festlokalen.

Vi vill ha en liten stund för oss själva innan vi kommer till festen. Har funderat på att göra en "grand-entrance" á la USA dvs att komma när gästerna satt sig och låta Toastmasterna presentera "För första gången får jag presentera Herr och Fru...." Kanske t om till någon härlig musik.

Men det gör också att jag vill sätta lite feststämning på fördrinken. Bubbel och snittar känns lite tråkigt. Jag tror man kommer vara hungrig så det ska vara nåt som stillar den allra värsta hungern men ändå lite roligt.

Var ett tag inne på öl och nachos och guacamole men jag vet inte... jag behöver tips!

Hur gjorde ni för att sätta igång festen?

(OBS! vi ska ha ett klassiskt kyrkbröllop och middagen är en trerätters så det är inget temabröllop utan ganska klassiskt i övrigt... men behövs lite umpf)

• Svar på tråden Tips på annorlunda fördrink/tilltugg
  • Charlie13

Ååh vilken bra idé med nachos som förrätt istället för snittar. Jag HATAR snittar men är nerröstad av hela den inblandade familjen (både min och hans) för ingen kan komma på något bättre och ändå billigt alternativ! Jag ska helt klart ta upp det här!! Lite kul också så har folk något att snacka om!

• Jag han

Jag tyckte din idè var bra med nachos och guacemole! :)

Om du ville ha fler tips så kanske.. tapas, goda ostar och kex? Eller lite kryddstarka korvar med öl till?

• AndroSid

Tips: På Maxi/Willys (minns ej vilken) finns det en pesto med pumpafrön, den kostar typ tjugo kronor för en burk. Är skitbra till följande snack:

Ta nachochips, lägg på brieost och ovanstående pesto. Färdigt, och supergott!

• Drömmaren

Ja, nachos och öl skulle vara härligt och verkligen passa mig. Men jag vill ha gubbröra, öl och snaps som förrätt så då blir det kanske lite kaka på kaka.

Är lite inne på typ dry martini med oliv eller nåt sånt nu. Ni vet en riktigt snygg cocktail.

Men vill gärna ha tips!

• Jag han

jag tänkte först tipsa om gubbröra, men kom ju på att det är lite mycket mingelmat om ni ska ha trerätters sen :/

Tycker ni ska köra på det du känner för om din blivande är med på den idèn!

Vi hade snittar på vårt bröllop. Hann inte smaka dom själv. Dom tog slut innan vi hann dit ;) Min kusin hade salta pinnar, nötter och chips. Det tyckte jag var perfekt. Simpelt att förbereda och nåt som de flesta äter. Skulle väl funka till dry martini oxå. Lite skålar med extra oliver kanske till det. :)

Drömmaren skrev 2011-10-25 08:46:49 följande:
    Ja, nachos och öl skulle vara härligt och verkligen passa mig. Men jag vill ha gubbröra, öl och snaps som förrätt så då blir det kanske lite kaka på kaka.

Är lite inne på typ dry martini med oliv eller nåt sånt nu. Ni vet en riktigt snygg cocktail.

Men vill gärna ha tips!
Svar på tråden Tips på annorlunda fördrink/tilltugg