• isabellanf

Kör i Göteborg sökes

Hej på er!

Tror jag behöver lite hjälp
    Jag har alltid haft en dröm att ha en kör som sjunger på vårt bröllop... både vid inmarsch och under vigseln. Jag har letat som en galning och funnit en kör som skall ha 3000kr för detta uppdraget...

Kostar det mycket som 3000... är det rimligt kanske?Förvånad

Finns det någon som har ett tips på någon kör som jag kan kolla upp?? 

Vi gifter oss 9 juni i Mölnlycke, Göteborg

Kram 

• Svar på tråden Kör i Göteborg sökes
  • Sörön10

Hej!

Maffigt med kör!

Jag tror (dessvärre) inte att 3000 är en speciellt orimlig summa för det du vill ha! Det är många personer inblandade och det låter faktiskt rätt billigt. Kanske tillkommer det rep för dem om det inte är en låt som finns i deras repertoar?

Tänkt att en solist som ensam sjunger och tar vitt betalt kan ta den summan själv...

Har dock inget tips på körer åt dig annat än att kolla om det finns några studentkörer kanske?

Lycka till! 

• Lillis82

Kolla i missionskyrkor. Jag gick i en kör i Floda utanför Göteborg i Floda missionkyrka och vi ställde ibland upp gratis då vi tog det som övning inför våra större spelningar. (Vi sjöng allt möjligt inte bara kyrklåtar som många kan tro) Skrattande

skit kul idé! Lycka till

• Gwennie

Sjunger själv på bröllop i körsammanhang och 3000 är vääääldigt lågt för en kör, skulle jag vilja säga!
    du måste ju räkna med att det är ganska många individer som avsätter en hel del övningstid.

Men som Lillis82 säger så finns det ju en del kyrkokörer som ställer upp utan att ta betalt så kolla runt lite. En del gymnasier med sånginriktningar kan bli riktigt glada över ett tillfälle att uppträda så det kanske kan vara något? Eller ta kontakt med ett studieförbund - de har ofta någon körverksamhet igång och är glada för tillfällen att sjunga offentligt.

• Aleta

3000:- låter jättebilligt.

Slå ut det per person, räkna sedan ut den tid de kommer att lägga på ditt bröllop.
    Det går ju säkert ett par timmar minst på själva bröllopsdagen, som dessutom antagligen är en helg. 

Hur som helst så blir det säkert jättemaffigt med kör!
    Kolla med t ex Chalmers kör. De kanske har mindre grupper som ställer upp.

Svar på tråden Kör i Göteborg sökes