• U-brud

18-års present, snabba tips önskas

Eftersom alla brukar få så bra tips av er här inne på presenter, gör jag också ett försök.

Mina barns kusin fyller 18 år (tjej) och frågan är vad man ska köpa?
    Jag har varit inne på hushållsprylar, men vet inte om det är så väldigt roligt att få i 18 års present, presentkort är också en idé, en flaska champnge har också varit på tapeten (tillsammans med en annan present), men det blir ju i praktiken lagning . Finns det några andra bra förslag?

Vore tacksam över lite "snabba" tips, eftersom jag ska ut på lunchen och fixa detta har jag tänkt.

• Svar på tråden 18-års present, snabba tips önskas
  • mermaid

Är ni fler som ska lägga ihop?

En leksaksbil + ett bidrag till kommande körkort? (de är ju ganska dyra idag har jag för mig) Jag fick det av några släktingar tillsammans när jag fyllde 18.

Presentkort på någon SPA-behandling.

• Ejnie

Fina glas kanske, sånt man inte köper själv... hon är väl snart på väg hemifrån?

• marlie

om ni bor i en större stad kan du ge henne en kurs på make up store, 500 eller 600 kostar den men då får man även smink till det priset (valfritt i butiken) perfekt att boka till dagen hon ska gå ut och fira.

• Nils

Om hon ej önskat något särskillt så är pengar nog det bästa.
    Så kan hon köpa vad hon vill! och bli nöjd och glad!

• Smulu

Jag fick ett smyckes-hjärta i Älvdals-porfyr ( en slagssten), använder det jättemycket. Smycken är alltid trevligt, särskilt om det kommer nära i från där man bor. ( Kommer från Dalarna)

Körkortspengar är alltid uppskattat, om hon börjat ta lektioner så kan du kanske ge presentkort på ett par stycken på trafikskolan hon går på.

Biobiljetter

En bok som hon inte skulle köpt annars, någon som har med hennes intressen att göra. Ex. om hon rider kan du köpa en fin hästbok.

Svar på tråden 18-års present, snabba tips önskas