Vill inte ha några grejer!
Vi har byggt upp vårt hem tillsammans under några år och tycker att vi hara llt vi behöver så vi vill inte ha en massa grejer när vi gifter oss. Vill skulle hellre vilja önska oss pengar. Hur skriver man det i inbjudan?
Vi har byggt upp vårt hem tillsammans under några år och tycker att vi hara llt vi behöver så vi vill inte ha en massa grejer när vi gifter oss. Vill skulle hellre vilja önska oss pengar. Hur skriver man det i inbjudan?
Vi skrev något i stil med: "Vi önskar oss inga presenter, men vill ni ändå ge oss en gåva så ser vi helst ett bidrag till vår bröllopsresa". Vi fick enbart kuvert med pengar av våra gäster.
Vi önskar oss inga saker, då vårt hem är mer än komplett. Den bästa gåvan är att Ni kommer till vår fest.
Något i stil med detta skrev vi. Vi fick några små paket, men de flesta respekterade vår önskan och kom faktiskt helt utan presenter!
Önskar ni er pengar till något speciellet?
vi var på ett bröllop nyligen som skrev i inbjudan typ: p.s Brudparet önskar sig presentkort på IKEA.
Finns flera rim på hur man kan skriva om man önskar sig bidrag till bröllopsresan men just nu kommer jag inte ihåg dem. Som gäst skulle jag dock uppskatta om man har möjlighet att sätta in pengarna på ett konto istället för att lämna ett kuvert på bröllopet. Då behöver ingen gäst känna att de lämnat "för lite" för ingen kan se vem som gett hur mycket om inte gästen själv skriver ett meddlande på insättningen så klart.
Annars kan ni önska er presentkort på olika affärer eller kanske presentkort på en viss resebyrå?
Vi önskade oss presentkort på IKEA, Cervera,Mio och Hemtex eftersom vi ville ha lite nya möbler och sånt.
Ni kan ju tex önska er presentkort på en upplevelse tex en slottsweekend eller vad ni nu vill ha pengar till.
Jag vet ett par som skulle bygga ny altan, dom önskade sig presentkort på Bauhaus och Byggmax och de fick tillräckligt med presentkort så de behövde inte betala ett öre själva när de byggde altanen
En del gäster kan tycka att det är "roligare" att ge presentkort än att ge ett kuvert med pengar. Våra gäster hade slagit sina presentkort i små paket, på så sätt kände de att de gav ett paket och vi fick öppna paket - roligare än att öppna kuvert av någon anledning
De här har jag stulit lite av chicita lite av någon annan och skrivit lite själv.
Juicepress, mixer, servettringar och fat.
Brödrost, tavlor och handdukar till spa´t.
Allt ovan har vi redan, och ännu mer därtill.
Så att önska oss mera är ingenting vi vill...
Er gåva till oss är er plats på festen
så ni slipper känna den där presentstressen
Om Ni nu trots allt en gåva vill skänka
Så behöver ni inte länge tänka
En romantisk upplevelse för oss som par
eller bidrag när vi mot australien far.
Kom då bara i håg att vi blir glada för varje liten slant
även om det bara är en burk som ger pant
Vi skrev ingenting om att vi hade fullt med grejer, men skrev att förslag på önskesaker var t ex presentkort på Fritidsresor (de räcker i fem år) eller Ticknet.
Och det respekterades verkligen. Vissa gav pengar, andra presentkort på resor och upplevelser.
Och så fick vi en äventyrsbox. Fanns en massa saker att välja mellan att göra på olika ställen i Sverige. Forsränning och sånt. Dock vet jag inte riktigt hur genomtänkt den gåvan var. Låter kul kanske, men de som gav den VISSTE att jag var gravid i 7:de månaden.(juni) Omöjligt med allt utom luftgevärsskytte. Och efter det skulle vi ju ha en nyfödd liten bäbis. Den gåvan gäller dessutom bara till februari 2012. Blir inte så lätt att utnyttja den gåvan precis!
De här har jag stulit lite av chicita lite av någon annan och skrivit lite själv.
En del är som sagt stulet men ja e ganska förtjust i den =)
Känner jag vissa av mina släktingar rätt så kommer vi o få en hel sopsäck med burkar hihi
Känner jag vissa av mina släktingar rätt så kommer vi o få en hel sopsäck med burkar hihi
Den ska ja nog testa, kan tänka mig som du att det kommer i burkar.
Skulle ja själv gjort om det stog så : )
Vi skrev ingenting om att vi hade fullt med grejer, men skrev att förslag på önskesaker var t ex presentkort på Fritidsresor (de räcker i fem år) eller Ticknet.
Och det respekterades verkligen. Vissa gav pengar, andra presentkort på resor och upplevelser.
Och så fick vi en äventyrsbox. Fanns en massa saker att välja mellan att göra på olika ställen i Sverige. Forsränning och sånt. Dock vet jag inte riktigt hur genomtänkt den gåvan var. Låter kul kanske, men de som gav den VISSTE att jag var gravid i 7:de månaden.(juni) Omöjligt med allt utom luftgevärsskytte. Och efter det skulle vi ju ha en nyfödd liten bäbis. Den gåvan gäller dessutom bara till februari 2012. Blir inte så lätt att utnyttja den gåvan precis!