Jag har varit på bröllop med båda typerna. Långt E-format bord, där det syns väldigt väl att de som hamnar längst bort var "svårplacerade". (INTE kul att hamna där som gäst, tycker i alla fall jag)
Och så var jag på ett bröllop där det var massor av småbord istället. Men ändå ett fint honörsbord. Det tyckte jag blev både fint och mysigt. Det enda jag kunde klaga på var att de inte hade mikrofon till talarna. Var MYCKET svårt för alla att se, höra och koncentrera sig på att både höra och att inte störa.
Men vi valde själva att ha småbord på vår fest. Och det verkade som att folk hade jättetrevligt och att de var nöjda. Och för att slippa jobba ihjäl oss med placeringen, och ändå få till den bra och trevlig för alla så tänkte vi till ordentligt,om vilka som skulle behöva lära känna varandra och som skulle passa ihop, men så satte vi ut bara namnen vid varje bord. Man fick sen placera sig precis hur man ville där. Dock hade vi gjort så att precis alla gäster hade en vid samma bord som de kände VÄLDIGT väl, eller rent av kom dit med. Då kunde par sitta bredvid varandra om de själva ville det.
På vår fest blev det riktigt mysigt pratigt, och en uppsluppen stämning. Kanske tack vare placeringen. Jag kan rekommendera den varmt!