• johanna90

Är livrädd

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 3,5 år nu. 
    Vi har nu bestämt oss för att förlova oss nästa månad och pratat om att gifta oss ett år efter. 
    Men varken min  mamma, pappa, bror och mammas nya tycker om honom.
    Jag är så rädd vad dom ska säga när vi berättat för min familj att vi ska förlova oss.
    Jag älskar ju min pojkvän och jag vill ju att han ska känna sig välkommen in i familjen och få en bra kontakt med min familj och att dom ska tycka om honom. 
    Är livrädd att min familj ska bli så besvikna på mig. 

Så vet inte riktigt hur jag ska säga till dom att jag ska förlova mig ? Hur blir det när jag berättar att vi ska gifta oss ?

• Svar på tråden Är livrädd
  • raring

oj, svårt!

Vet du varför de inte tycker om honom då? Det kanske finns någon ledtråd där hur man bäst presenterar nyheten?

• Brummelisa

Skit i din familj och gå din egen väg!

Varken pappa, farmor eller farfar tycker om min make, därav gifte vi oss hemligt den 14 oktober. Jag har inte kläckt nyheten ännu...

• Lebendig

Det är svårt att inte bry sig om familjen, särskilt om man har starka band. Men det är ju du som ska leva med honom, inte din familj. Så det kanske inte blir mysig familjemiddagar med din familj men med din egen MAN! :)

• förlovadflicka

En förlovning innebär ju att man ska gifta sig, så du behöver ju inte berätta två olika saker iaf ;) jag tycker dock att ni inte ska hålla det hemligt, då kommer de aldrig någonsin att gilla honom. :s

• Anneli256

Tänk så här..
    Vad är det värsta som kan hända när dom får veta?
    Om du var tvungen att välja mellan din pojkvän och din familj vem skulle du välja?
    Vad är orsaken till att dom inte tycker om honom? Finns det en rimlig orsak till detta? Har han varit otrevlig.. eller är det bara personkemi?
    Är det ett missförstånd? Är det något som går att reda ut?
    Det finns många frågetecken som du behöver svara på innan du kan fatta ditt beslut..men om du verkligen älskar honom och din familj älskar dig så kanske dom borde ha överseende med att dom inte tycker om honom (beroende på orsaken varför) det är ju faktiskt inte dom som ska leva med honom..
    Lycka till  

• johanna90

Tack så mycket för svaren ! 
    :) 

• filibustern

förstår att det är ett tufft dilemma.. jag skulle tycka det var tufft då jag i allmänhet tycker man ska hålla familjebanden starka. men om jag var i samms sits, jag skulle bli sårad och ledsen om min familj inte godkände honom, men då skulle jag be dom ta sig nagers där solen aldrig skiner och bjuda vänner till bröllopet istället.. dock tror jag inte min familj skulle inte godkänna min gube.. inte efter 6 år.. :P 

hoppas det går bra! håller tummen! 

Svar på tråden Är livrädd