• AlwaysAndForever2012

Vem kan lära alla att dansa countrysteg ? :D

Hej, jag kom på en rolig grej. tror jag.. Att när festmusiken är igång, för att säkra det till att hända nåt och vara roligt, så folk inte bara tröttnar av varanns sällskap så att säga, få lite liv i det hela igen. Genom att kanske ha nån som lär ut några countrydanssteg. Ja ni vet sådant som ser så härligt ut på film när alla dansar likadant i en bar eller på bröllopsfester eller annat skoj. ÄLskar sådant.
    För några år sedan va vi på julbord med jobbet och då va det sådant där som alla fick ställa sig och lära sig. Kan ju vara lite kul när folk har druckit lite..elle?
    MEN hur ska jag få tag i nån eller hur ska man göra :)
    Vad tycker ni omdet?

• Svar på tråden Vem kan lära alla att dansa countrysteg ? :D
  • AlwaysAndForever2012
    förlovadflicka skrev 2011-10-29 12:23:37 följande:
    Jag tänkte också att det hade varit jättekul men min man röstade ner det, haha! Jag skulle ringa närmaste dansklubb :)
    Attans att du inte vann den :D varför ville inte mannen det?
    Hmm, kass på var dansklubbar finns..frågan e om man får ut nån kl 23 en snöig kväll :)
  • förlovadflicka

Hm, kanske blir svårt men annars kanske de kan lära upp någon innan.:) vi hade ingen dans i övrigt på bröllopet så han tyckte nog att det skulle bli lite löjligt,men största orsaken är att de äldre skulle ha svårt att hänga med :)

• ajom

Min bror hade det på sitt 40-årskalas. Mycket uppskattat och även de äldre hängde på:)

Han hade en bekant som dansar som lärde ut, men jag är helt säker på att någon från en danskurs kan komma ut i någon timme. Bra reklam för dem att locka flera till sina danskurser senare:) 

• Nudax

Vi har tänkt ha nått liknande, fast inte country. Min blivande är inte överförtjust i idén men då jag lovat att han inte behöver vara med utan bara kan titta är han lite nöjdare ;)

Jag tänkte helt enkelt att min toastmadame (hon är införstådd) skulle lära in stegen i förväg och sen styra upp det hela. Kommer nog själv hoppa in också. Vi tänkte något kul i stil med detta:

Titta från 1.45 och framåt, är de stegen jag tänker mig, vore så roligt att se alla gäster lite smålulliga försöka sig på detta =P

• AlwaysAndForever2012
    Nudax skrev 2011-10-30 12:47:03 följande:
    Vi har tänkt ha nått liknande, fast inte country. Min blivande är inte överförtjust i idén men då jag lovat att han inte behöver vara med utan bara kan titta är han lite nöjdare ;)

Jag tänkte helt enkelt att min toastmadame (hon är införstådd) skulle lära in stegen i förväg och sen styra upp det hela. Kommer nog själv hoppa in också. Vi tänkte något kul i stil med detta:

Titta från 1.45 och framåt, är de stegen jag tänker mig, vore så roligt att se alla gäster lite smålulliga försöka sig på detta =P

" target="_blank">

Ja precis. Behöver ju inte vara mer än det. Jag har veerkligen inte takt när jag är nykter hehe.. kan tro jag har det efter lite dricka haha..Men tycker det skulle va så kul med något sådant här :D
  • AlwaysAndForever2012
    ajom skrev 2011-10-30 12:16:02 följande:
    Min bror hade det på sitt 40-årskalas. Mycket uppskattat och även de äldre hängde på:)

Han hade en bekant som dansar som lärde ut, men jag är helt säker på att någon från en danskurs kan komma ut i någon timme. Bra reklam för dem att locka flera till sina danskurser senare:) 
    NU blev jag ännu mer positiv till idéen :)
  • Lenblo

Bra idé! Vi ville ha någon som kunde få våra inte så dansanta släkter upp på dansgolvet. Efter mycket letande hittade vi en kvinna som lärde ut engelska folkdanser som var ganska enkla. Det var jättepopulärt!

• AlwaysAndForever2012
    Lenblo skrev 2011-10-30 17:02:00 följande:
    Bra idé! Vi ville ha någon som kunde få våra inte så dansanta släkter upp på dansgolvet. Efter mycket letande hittade vi en kvinna som lärde ut engelska folkdanser som var ganska enkla. Det var jättepopulärt!
    Å vad skoj att det blev lyckat :) hoppas jag lyckat hitta nån också.
    Vad kostade det?
Svar på tråden Vem kan lära alla att dansa countrysteg ? :D