• Soffan44

Frisör och makeup i Sthlm

Jag skulle behöva lite tips på någon bra frisör och sminkös. Gifter mig sommaren 2011 och bor för tillfället i Borås så jag har tappat alla min kontakter i Sthlm ;) Är det någon som har ett bra tips på inte allt för dyr frisör och sminkös gärna centralt i sthlm eller solna.

Tar gärna emot information om hur mycket ni som gift er eller har fått uppgifter om pris, vad man kan räkna med att det ligger på för kostnad.

Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Frisör och makeup i Sthlm
  • missfroggy
    Hej.

Jag kan rekommdera Mats Hårkonst på Østermalm. Vi använde honom när min syster gifte sig. Han fixade även frisyrer på 2 tärnor. Han jobbade då tillsammans med en sminkøs som kom till salongen. Antar att han fortfarande gør det.

Här är linken till Mats Gillberg på Mats Hårkonst
    www.svenska-branschmagasinet.se/Article.aspx?...
  • Aniara4

Jag var på Envy Me på Kungsholmen och det blev helt fantastiskt bra! Jag var verkligen toknöjd.
    envyme.se

2500 för hår och smink, inklusive konsultation innan och lån av löshår om det behövs.

• Soffan44

Åh tacksam för alla tips!! Så svårt när man inte bor i stan för tillfället att veta vem ska vända sig till. Vill ju inte chansa hejvilt heller ;)

• Soffan44
    Thinkerbelle skrev 2011-10-31 15:26:16 följande:
    Anbefaler Mia Høgfeldt:)
    Var inne på hennes hemsida, verkligen mycket fint! Men hon måste vara ganska dyr eller?
  • Jonkne
    missfroggy skrev 2011-10-30 20:07:59 följande:
    Hej.

Jag kan rekommdera Mats Hårkonst på Østermalm. Vi använde honom när min syster gifte sig. Han fixade även frisyrer på 2 tärnor. Han jobbade då tillsammans med en sminkøs som kom till salongen. Antar att han fortfarande gør det.

Här är linken till Mats Gillberg på Mats Hårkonst
    www.svenska-branschmagasinet.se/Article.aspx
    Hej!
    Jag funderade på att ringa Mats i veckan :o)
    Var ni nöjda med sminket oxå?
    Jag har bokat tid på björn axen men tycker att 5000:- är lite väl mycket.
    Vet att Mats tar ca 1800:- + smink som jag inte vet vad det kostar :o)
  • Soffan44
    SöderBlondie skrev 2012-01-08 23:55:22 följande:
    Hejj! Någon som gör brudar i sthlm = mariastrauss.seGlad gå in och titta!
    Tacj, ska undersökas!! ;) Har du några erfarenheter av henne?
  • Mandelmassa

Puder Stockholm ska jag fixas på Solig

• Ailiria

Kan rekommendera Maria Kronberg. Hon är frilansande sminkös och ska göra mitt hår och smink när jag gifter mig i februari. Hade provsminkningen i december och blev jättenöjd! 

mariakronberg.dinstudio.se/  

• Moonchild

Hej!

Kan varmt rekommendera Christina som gjorde hår + smink när min kompis gifte sig.
    Hon sminkade även mig (jag var tärna). Inte superdyr, men bra resultat och allt kändes proffsigt.

Bra folk = minimal stress!

Du kan spana in hennes hemsida:
    http://makeupbycc.carbonmade.com/

Lycka till!

Svar på tråden Frisör och makeup i Sthlm