• AlwaysAndForever2012

YIPS TACK :-) OM MASSA, men bla Nån låt som handlar om mamma och pappa? som daddy cool :-)

Hej, försöker komma på nåt romantiskt, gulligt och kul att överraska min m2b på bröllopet med. Ville sjunga först, men vet inte om min röst orkar det då och jag har så mycket att göra innan bröllopet med det och flytt att jag vet inte..
    sen fundera jag på ett fint tal eller nåt..
    jag gillar göra personliga saker..
    snälla tips..

kom nu på att kanske kan göra nåt humoristiskt eller roligt och sjunga nåt kort iaf, från vår då 1.5åriga dotter? bara för jag gått och sjungt på daddy cool senaste dagarna haha.
    men den va inte mycket text till..
    behöver andra förslag..tips?

NÅT SKOJ ROMANTISKT överraska med :D som alla skrattar eller smälter åt? :)

• Svar på tråden YIPS TACK :-) OM MASSA, men bla Nån låt som handlar om mamma och pappa? som daddy cool :-)
  • Sofi K

Hej!

Ser att det är ett tag sedan du skrev tråden. Ni kanske redan är gifta? Men min fråga är, om du funderar att göra det på vigseln eller festen? En sång i stil med daddy cool kanske inte riktigt är rätt under vigseln, då det ofta är väldigt stämningsfullt just då, men det är ju helt beroende på vad ni som par har för stil. Om er dotter som är såpass ung ska sjunga något så kanske det är läge för något enklare? Vad sägs om att mor och dotter snjunger tillsammans. Kanske du verserna och hon refräng. (tänker mest för att det är oftast mer text i verserna att lära sig och i den åldern är det ganska stor grej bara att stå framför massa folk).

Har du tänkt dig på festen så kan det gärna vara något uptempo. Det gör ofta bara festen ännu roligare! Alltid kul när brudparet vågar bjuda på sig själva!

• AlwaysAndForever2012
    Sofi K skrev 2011-12-03 19:55:45 följande:

Hej!

Ser att det är ett tag sedan du skrev tråden. Ni kanske redan är gifta? Men min fråga är, om du funderar att göra det på vigseln eller festen? En sång i stil med daddy cool kanske inte riktigt är rätt under vigseln, då det ofta är väldigt stämningsfullt just då, men det är ju helt beroende på vad ni som par har för stil. Om er dotter som är såpass ung ska sjunga något så kanske det är läge för något enklare? Vad sägs om att mor och dotter snjunger tillsammans. Kanske du verserna och hon refräng. (tänker mest för att det är oftast mer text i verserna att lära sig och i den åldern är det ganska stor grej bara att stå framför massa folk).

Har du tänkt dig på festen så kan det gärna vara något uptempo. Det gör ofta bara festen ännu roligare! Alltid kul när brudparet vågar bjuda på sig själva!

Hej, nej vi har inte gift oss än. Jag tänkte sjunga nåt själv eller göra nåt efter middagen. Dottern är bara 1.5år då och kommer inte vara med, därför tänkte jag det kunde komma lite oväntat kul om nåt kom "från" henne genom mig så att säga
Svar på tråden YIPS TACK :-) OM MASSA, men bla Nån låt som handlar om mamma och pappa? som daddy cool :-)