• Majsan1973

Löshår

Hejsan! Jag ska ha en uppsättning och har köpt ett löshår som en svans som man sätter fast i sitt eget hår och sen gör uppsättningen. Nu när jag är in ochläser här börjar jag bli osäker, för att alla verkar sätta fast  riktigt löshår i stället... Hur ska jag göra, ska jag beställa hår man sätter fast , eller chansa på detta??? Tips...

• Svar på tråden Löshår
  • ewaulrica
    Majsan1973 skrev 2011-11-01 15:03:45 följande:
    Hejsan! Jag ska ha en uppsättning och har köpt ett löshår som en svans som man sätter fast i sitt eget hår och sen gör uppsättningen. Nu när jag är in ochläser här börjar jag bli osäker, för att alla verkar sätta fast  riktigt löshår i stället... Hur ska jag göra, ska jag beställa hår man sätter fast , eller chansa på detta??? Tips...
    fast "hår som du sätter fast"?? ska du ha en frisör som gör jobbet? kan frisören isf hjälpa dig att sätta fast håret? (dvs bränna/fläta fast det) Köper du löshår annars som du clipsar i så syns det nog rätt så mycket?
  • Erin

Hej!

Jag förstod inte exakt vilken sorts löshår du har?? Är det  med clips där du kan
    sätta fast och ta av när du vill eller är det hårslingor som antingen måste sys eller limmas in??

Man måste inte alltid sy fast håret för att kunna göra en uppsättning, går lika bra med clips
    så att säga. Jag kommer att ha löshår med clips som frisören kommer att jobba med.
    Det finns lösningar, men ett tips till dig är att om du nu inte har clips isytt så kan du bara
    gå och köpa och sy fast, det kommer att bli lika fint som ett insytt hår, och det kommer inte
    alls att synas bara för att det är clips det kan jag garantera dig.
    Vad hade du tänkt för uppsättning??

• Majsan1973

Jag har köpt en svans med löshår med ett nät som man sätter fast i håret med hårnålar...  Sen sätter man ett hårnät över och gör frisyren, ska ha en lågt sittande knut bakom nacken :) hoppas ni fattade nu :))

• Erin

Ja men du måste ju ha en skaft / fäste på håret som du kan på något sätt
    fästa vid ditt hår??? Jag vet att man tar hjälp av hårnålar men hur sätter du in själva håret???
    Om du ska ha en knut i nacken ( kallas för spansk knut ) så ska det dock inte vara
    några som helst problem.

Men måsta tillägga att jag vart nyfiken på hur håret ser ut, kan inte du ta en bild och lägga upp den? :)

• ewaulrica

tror inte du behöver köpa något annat hår! :) har du lite eget hår att göra en tofs av och fästa svansen i, blir det ju inga som helst problem :) då tvinnas ju bara håret runt, runt ditt eget och blir till en snygg knut? :) tror det blir bra jag! :)

• Majsan1973

jadå det har jag , mitt går nästan ner till axlarna ! Tack :))

• Erin

Ok nu förstod jag.. :)
    en fråga, ska du eller frisören göra ditt hår? ( bruduppsättningen )

• Majsan1973

En kompis som fixat många brudar :)

• ewaulrica
    Majsan1973 skrev 2011-11-02 08:02:20 följande:
    En kompis som fixat många brudar :)
    härligt med snälla kompisar! :) tror återigen att det blir fint, lycka till! :)
Svar på tråden Löshår