• daniiel

Någon som köpt ring på Lauritz?

Jag efterlyser någon som köpt sin ring från auktionssajten www.lauritz.com

Hur väl stämmer deras värderingar av ringarna?
    Är du nöjd med din ring?
    Tog det lång tid att få hem den?

En del av ringarna är ju så billiga så det inte är sant, trots att de är värderade till betydligt mycket högre summor. Betalar man verkligen bara så lite som auktionen slutar på? (Ja, plus deras såndär avgift och frakt)

• Svar på tråden Någon som köpt ring på Lauritz?
  • joråsåatt

Hej!

Jag köpte en ring på lauritz.com. från Danmark. Jag fick btala klubbavgift på 20 % och någon avgift på 95DKK, frakt ca 300 kr och en kortavgift för att betala med kreditkortet (tror det var samma avg. på alla kort).

Till att börja med var nog värderingen av ringen ok, kanske lite låg, fick den för långt under rek. pris. Jag var jättenöjd och den var jättefin! Tills min guldsmed tog ur diamanter ur dess fattning och det visade sig vara två hål borrade rakt igenom den!! Nu verkar de vara superstruliga att reklamera hos, så vet inte om jag kan rekomendera dem eller ej. Men de är ju så stora, verkar konstigt om det skulle vara fel på alla deras grejer...

Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga.. Just detta köp blev inte så lyckat kanske, hade de inte strulat vid reklamationen nu hade jag helt klart rekomenderat dem. Varan kom efter några dagar.

Nu är det tre veckor till vigsel och jag står utan diamant, panik!!

• meandmylove

jag har köpt min förlovningsring på lauritz. enstensring princess med en 1,0 ct diamant i vitguld, 6armad klofattning. bild finns på min sida. lauritz vädering; ca7000 köpte den för 3000 + provision, klubbslag o frakt totalt 3800 gick till en bra guldsmed Göteborg o har nu värderingsintyg på 47500:- summa sumarum, jag är nöjd:)

• daniiel

Oj, vad tråkigt med diamanten joråsåatt :/ Klart man skulle bli besviken då, men säljer dom inte lösa diamanter också? Jag tänkte om man bara vill ha diamten och inte själva ringen. Jag är ju ute efter en helt ring så att säga och jag kan absolut inget alls om diamanter och liknande, så jag skulle nog aldrig märka om det var fel på den :P Hoppas verkligen att det ska lösa sig för din del med allt.

Haha men herregud, vilken bra investering meandmylove :) Och ringen såg väldigt fin ut :)

Man blir ju lite fundersam när vissa ringar har en värdering på kanske 20-30 000kr och buden ligger på 5-600kr :P Hm. Men man kanske skulle pröva slänga in ett bud då :)

Svar på tråden Någon som köpt ring på Lauritz?