Inlägg från: Vingilot |Visa alla inlägg
  • Vingilot

Foundation för "mogen" hy?

Jag brukar inte sminka mig till vardags (mer än lite mascara och någon gång lätt ögonskugga).
    En vän har provsminkat mig några gånger och vi har testat olika produkter, men när det gäller foundation tycker jag att de alla framhäver mina rynkor på ett väldigt osmickrande sätt... Vill ju inte se äldre ut än jag är på den stora dagen...Skrikandes

Någon som vet vad man ska tänka på och leta efter?

Är 38 år och har hy som lyckas vara både torr och oljig på samma gång... Och begynnande rynkor som sagt.Rynkar på näsan

• Svar på tråden Foundation för "mogen" hy?
  • Vingilot

ClaraH: tack för tips, jag ska kolla upp de du nämner!Glad

Paris 111202: jag har testat en eller två mineralpuderfoundation, men det blev för torrt och fnasigt på mig. Jag såg superrynkig ut, skrynklade liksom ihop min hud på ett läskigt vis. Annars har jag också hört mkt bra om det.
    Serumet låter ju värt att testa, tack för tipset!Glad

Jag känner att jag gärna har en lättare foundation eftersom jag inte är van att vara så sminkad, inget superdupertäckande utan bara så man ser lite jämnare och fräschare ut. Men utan att jag blir rynkig istället som sagt...

• Vingilot

Godis: tack för tipset, jag skriver upp namnet på pudret.Glad

Marylojs: tack för tips, men ID är också mineralbaserat väl? Har inte funkat så bra på mig.

• Vingilot

Tack Clara H, jättebra med så många tips att kolla upp, precis vad jag behöver. Och precis som för dig blev jag mkt rynkigare än jag verkligen är med mineralfoundation. Var som om jag hade åldrats 25 år på några minuter.

• Vingilot

Tack för att ni fortsätter tipsa!
    Ska kolla upp märkena ni nämner.

(Önskar det gick att hitta nåt bra som inte kostar skjortan, eftersom jag troligen inte kommer att använda produkterna särskilt ofta efter bröllopet... Men men, förhoppningsvis gifter jag mig bara en gång...Flört)

• Vingilot

Ja, det är det jag tror jag märkte när vi provsminkade mig. Jag blev skrynklig som ett ihopknycklat silkespapper så fort jag log eller pratade och som en vän sa: förhoppningsvis kommer jag ju att både le och prata en hel del på den stora dagen.

Svar på tråden Foundation för "mogen" hy?