• Tinzi

När postade ni er inbjudan?

När postade ni era inbjudningar inför ert bröllop? Motivera gärna hur ni tänker!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-04 10:18
    Eller när har ni planerat att skicka dem?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När postade ni er inbjudan?
  • Sandra och Joakim

Vi ska också ha i augusti men vi kan inte hålla oss så vi kommer skicka våra inbjudningar i februari, alltså 6 månader innan =)

• knyttan

Vi kommer (efter mycket vånda) att göra så här: Vi gifter oss i början på juli så vi skickar save the date kort nu, till släkten och de vi är "säkra på" att vi ska bjuda. Det hade vi skippat om det inte var sommar o semestertider etc. Sen skickar vi inbjudan i slutet på feb/början på mars, med OSA i början på april. Om vi får plats med några fler sen pga att hela tjocka släkten kanske inte kommer så bjuder vi in kusiner och kompisar efter det, de flesta av dem på s.a.s B-listan kommer nog att kunna med lite kortare varsel hoppas vi!

• daniiel

Vi skickade våra inbjudningar 3 månader före bröllopet och hade OSA lite drygt 1 månad före. Vi tyckte att det räckte bra. Då ansåg vi att vi var ute i god tid, men så pass långt innan att det skulle hinna falla i glömska hos gästerna.

• Tinzi
    daniiel skrev 2011-11-04 14:07:11 följande:
    Vi skickade våra inbjudningar 3 månader före bröllopet och hade OSA lite drygt 1 månad före. Vi tyckte att det räckte bra. Då ansåg vi att vi var ute i god tid, men så pass långt innan att det skulle hinna falla i glömska hos gästerna.
    Ah så kan vi inte göra, för jag ska tex. skriva ut (vända på varje papper) festhäftetn för 100 personer, bara det kommer ta 6 veckor på kvällstid :(
    Vi tänkte skicka i slutet av nov eller 1 jan senast, vi har osa 12 Mars, gifter oss 12 Maj.
  • daniiel
    Tinzi skrev 2011-11-04 20:06:58 följande:
    Ah så kan vi inte göra, för jag ska tex. skriva ut (vända på varje papper) festhäftetn för 100 personer, bara det kommer ta 6 veckor på kvällstid :(
    Vi tänkte skicka i slutet av nov eller 1 jan senast, vi har osa 12 Mars, gifter oss 12 Maj.
    Vi fick våra festhäften och vigselprogram utskriva på ett litet lokalt tryckeri. De tog ca 400kr för svartvitt och ca 800kr för färgutskrift (ca 150 häften) och allt var klart på en dag :) Vi hade först tänkt göra det själva, men när det blev så billigt, så valde vi att skippa det. Hade kostat oss mer att köpa en ny patron till skrivaren och papper, för att inte tala om all tid :P
  • TheD

Vi gifte oss i augusti och inbjudningarna skickades ut sista veckan i februari. Men de långväga gästerna dvs folk på min sida fick  save-the-date kort vid nyår :)

• ClaraH
    Vi lämnade in vårt festhäfte på ett tryckeri veckan innan bröllopet (kollade förstås att de hade tid innan).
  • Berlan

Vi kommer att skicka ut korten 5 månader innan. Vi gifter oss i början av juli och eftersom det är prime time för semestrarna vill vi ge folk en chans att planera in resan i god tid. Vi skickar alltså ut korten i början av februari tror jag.

• daniiel
    Jag kan ju tillägga också att vi gifte oss i augusti och bokade inte kyrkan och bestämde oss för att gifta oss förrän i slutet av februari :P Vi hade alltså inte så gott om tid på oss och kunde inte skicka inbjudningarna så tidigt :)
  • Tinzi
    ClaraH skrev 2011-11-04 22:22:14 följande:
    Vi lämnade in vårt festhäfte på ett tryckeri veckan innan bröllopet (kollade förstås att de hade tid innan).
    mm jag kanske gör så :) har hittat ett som tar 1000:- för 100 st om allt är redo att skrivas ut likson..all text är ju klart, hoppas de fattar att man vill ha text på båda sidorna bara:)
  • Suzanne

Vi kommer att skicka ut save the date kort nu i november. Sen skickar vi själva inbjudningskorten i maj nästa år,vi ska gifta oss i juli och folk planerar sin semester etc ganska tidigt. Så jag vill vara ute i god tid:)

Jag har släktingar från Gbg som har resväg till Sthlm och det är bra att dom vet långt innan om bröllopet tycker jag.

Tinzi skrev 2011-11-04 09:25:04 följande:
    När postade ni era inbjudningar inför ert bröllop? Motivera gärna hur ni tänker!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-04 10:18
    Eller när har ni planerat att skicka dem?
  • Suzanne

Jag menar att vi skickar själva inbjudningskorten i mars nästa år:)

Suzanne skrev 2011-11-05 13:32:14 följande:

Vi kommer att skicka ut save the date kort nu i november. Sen skickar vi själva inbjudningskorten i maj nästa år,vi ska gifta oss i juli och folk planerar sin semester etc ganska tidigt. Så jag vill vara ute i god tid:)

Jag har släktingar från Gbg som har resväg till Sthlm och det är bra att dom vet långt innan om bröllopet tycker jag.

• sollan

Vi ska gifta oss 14 April 2012 & tänker nog se till att beställa våra inbjudningar nu & när de kommer så skickas de ut.Så blir väl ca4-4,5 månad innan. Osa har vi satt 2 månader innan bröllopet så vi har tid på oss att fixa med ändringar i placering, festhäften mm i lugn & ro beroende på om någon  tackar nej.

Blivande vårbrud
Svar på tråden När postade ni er inbjudan?