När postade ni er inbjudan?
När postade ni era inbjudningar inför ert bröllop? Motivera gärna hur ni tänker!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-04 10:18
Eller när har ni planerat att skicka dem?
När postade ni era inbjudningar inför ert bröllop? Motivera gärna hur ni tänker!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-04 10:18
Eller när har ni planerat att skicka dem?
Lite mindre än 4 månader innan, anledningen till att vi postade så långt i förväg var att vi gifte oss i augusti (semestertider). Jag tror att 2 månader är gängse (i alla fall traditionell etikett).
Vi ska också ha i augusti men vi kan inte hålla oss så vi kommer skicka våra inbjudningar i februari, alltså 6 månader innan =)
Vi kommer (efter mycket vånda) att göra så här: Vi gifter oss i början på juli så vi skickar save the date kort nu, till släkten och de vi är "säkra på" att vi ska bjuda. Det hade vi skippat om det inte var sommar o semestertider etc. Sen skickar vi inbjudan i slutet på feb/början på mars, med OSA i början på april. Om vi får plats med några fler sen pga att hela tjocka släkten kanske inte kommer så bjuder vi in kusiner och kompisar efter det, de flesta av dem på s.a.s B-listan kommer nog att kunna med lite kortare varsel hoppas vi!
Vi skickade våra inbjudningar 3 månader före bröllopet och hade OSA lite drygt 1 månad före. Vi tyckte att det räckte bra. Då ansåg vi att vi var ute i god tid, men så pass långt innan att det skulle hinna falla i glömska hos gästerna.
Vi gifte oss i augusti och inbjudningarna skickades ut sista veckan i februari. Men de långväga gästerna dvs folk på min sida fick save-the-date kort vid nyår :)
Vi kommer att skicka ut korten 5 månader innan. Vi gifter oss i början av juli och eftersom det är prime time för semestrarna vill vi ge folk en chans att planera in resan i god tid. Vi skickar alltså ut korten i början av februari tror jag.
Vi kommer att skicka ut save the date kort nu i november. Sen skickar vi själva inbjudningskorten i maj nästa år,vi ska gifta oss i juli och folk planerar sin semester etc ganska tidigt. Så jag vill vara ute i god tid:)
Jag har släktingar från Gbg som har resväg till Sthlm och det är bra att dom vet långt innan om bröllopet tycker jag.
Jag menar att vi skickar själva inbjudningskorten i mars nästa år:)
Vi kommer att skicka ut save the date kort nu i november. Sen skickar vi själva inbjudningskorten i maj nästa år,vi ska gifta oss i juli och folk planerar sin semester etc ganska tidigt. Så jag vill vara ute i god tid:)
Jag har släktingar från Gbg som har resväg till Sthlm och det är bra att dom vet långt innan om bröllopet tycker jag.
Vi ska gifta oss 14 April 2012 & tänker nog se till att beställa våra inbjudningar nu & när de kommer så skickas de ut.Så blir väl ca4-4,5 månad innan. Osa har vi satt 2 månader innan bröllopet så vi har tid på oss att fixa med ändringar i placering, festhäften mm i lugn & ro beroende på om någon tackar nej.