• Stjärnfall

Gott desertvin?

Hej! Jag undrar om ni känner till några goda desertviner? Som ska kunna gå att få tag på på systemet

• Svar på tråden Gott desertvin?
  • ClaraH

Vilken slags dessert tänker du dig, det är ganska stor skillnad på om du har frukt eller choklad till vinet. Annars fins det cypriotiska dessertviner som jag gillar. Comandaria är gott till choklad och mögelostar och så finns det ett annat cypriotiskt vin (får kolla och komma tillbaka, jag kommer inte ihåg vad det heter nu) som är jättegott till frukt och bär. Båda är prisvärda när man ska bjuda många. Annars har du ju Eisvine som är underbart eller Suternviner, men de kostar ju mycket med. Man kan välja en Tokajer (ungerskt) också, där har du lite olika priser beroende på kvalitet.

• Sandra och Joakim

Precis som Clara säger nog jag åxå att det spelar roll vad för dessert ni ska ha. Här kommer två dessertviner som jag skulle servera på mitt bröllop om vi skulle ha catering:

1. Moscatel de Setúbal (nr 8011)

2 . Château du Juge (nr 4197)

Båda finns på de flesta systembolag!

• Stjärnfall

Tack så JÄTTE mkt för tipsen

• Tessin

Vi hade Asti Cinzano på vårt bröllop, både som brudskål och sedan som dessertvin. Tycker det är jättegott och inte så dyrt =)

Svar på tråden Gott desertvin?