• Cattis77

Anders Fernette

En av mina drömmar, är ju att få Anders Fernette (Fd. Johansson) att sjunga "Heaven", under vår vigsel. Han bokas genom 2entertain, men jag vet inte ens om jag vågar skriva ett mail och fråga. Har någon av er någon aning om vad det skulle kunna kosta att boka en sådan artist, och viktigaste frågan är: Ställer de ens upp på så små uppträdanden som typ 2 sånger under en liten vigsel hos "vanligt folk"? Någon som har erfarenhet av att boka "kända" artister?
    <3 

• Svar på tråden Anders Fernette
  • Sörön10

Hej!

Vi hade lite kris när det kom till solist för vårt bröllop och skickade faktiskt iväg lite förfrågningar. Det verkade inte alls omöjligt men ofta är de ju så grymt uppbokade under "högsäsong" att det kan nog vara svårt att få tag på dem. Det kostar också en del...

Vi frågade ett bokningsbolag efter fyra artister, vill inte namnge dem här men det är svenska kända, duktiga sångare och sångerskor. Prisuppgiften vi fick var 60-150tkr... Kan ju tillägga då att de skulle vara tvingade att åka till södra Norrland och ta ganska många timmar i anspråk för dem. Två sånger.

(känns helt sjukt att ens ha övervägt det men vi var då desperata! Det löste sig dock en vecka innan vigseln och vi fick tag på en superbra duo till en mycket mer överkomlig summa!)

Du har inga kontakter med nån som känner nån som känner honom? Om man hittar dem på det viset så går det förmodligen mycket enklare att komma fram till bättre priser, då inte managers och bokningsbolag också vill ha en del av kakan..

Skicka ett meddelande till hans gästbok eller något!

Lycka till!

Svar på tråden Anders Fernette