• Tea78

Jämtlandsbrudar, alla brudar, hjälp!

Hallå alla brudar

Jag/Vi ska gifta oss den 2012-01-14 i Östersund

Jag trodde att jag skulle få hjälp av min familj med detta, men inte då.
    Jag har vid ett flertal gånger blivit lovad hjälp av både min mamma och svärmor med diverse saker allt från dekorera bord till att sy upp klänningar. Men sedan hoppar dom av med någon dålig ursäkt eller ingen alls.

Jag blir så arg, varför säga att man ska göra något om man inte ska det.
    Nu känns det som jag får göra allt själv, som jag alltid gör men ändå.

Ja,ja nu letar jag iallfall runda dukar (180cm) ,dekoration tips så det ser lyxigt ut men ändå inte blir dyrt.
    Jag letar helt enkelt kontakter, kanske känner ni någon som kan sy upp klänningar mm.

Tips?

• Svar på tråden Jämtlandsbrudar, alla brudar, hjälp!
  • Ekorren

Har man tagit på sig en sak så ska man fixa det, om man inte har väldigt bra skäl till varför man inte ska det (tycker jag iallafall). Illa gjort av dem!

Jag har tyvärr inga kontakter som syr men det finns ju sömmerskor om det är ett alternativ :) Atelje Lilia har jag hört är bra, hade en kompis som sydde upp sin balklänning där till inte alltför stor kostnad. Vad jag har förstått så tar hon även in färdigsydda klänningar som kostar lite mindre. Annars finns ju Atelje Grönlund som både hyr ut och syr upp. Parelle och Anjos brud och fest både säljer och hyr ut.

Det finns många trådar här på BT om just bordsdekorationer och dukning. För att göra det billigt kan man ta saker från naturen, i januari passar det kanske att ta tex granris, mossa och köpa tulpaner på ICA och göra små arrangemang av. Det beror ju på vad ni vill ha för stil på bröllopet. Blockljus tycker jag om också, brinner länge, ser snyggt ut. Köp servetter på IKEA och ta lakan som bordsdukar, kanske går att sy till rund form?
    Jag gillar ju lite skogstema, här är några inspirationsbilder:

dukning,pyssla,dukningar,nyårsdukning

Svar på tråden Jämtlandsbrudar, alla brudar, hjälp!