Klarar vi detta inom budget?
Bröllop till sommaren skulle jag vilja ha. Svårt då jag måste få min m2b att hålla med mig. Han tycker att det är omöjligt med den ekonomin vi nu har, men om det är det enda som hindrar oss tycker jag inte att det ska få stoppa oss!
Så vad jag skulle vilja (ja, jag skriver jag då vi inte har diskuterat detta i någon nämnvärd detalj då vi i hans ögon inte alls ska gifta oss till sommaren pga ekonomi, jada, jada) är detta:
Ca 50-60 gäster
En lokal som jag tror kostar ca 2000:- när vi vill ha den.
Transport med chartrad buss från kyrka till lokal för många av gästerna
Hemlagad mat, buffé + tårta, gissningsvis 50:- - 70:- per person (mannen är duktig kock)
Brudskål i något bubbligt och dryck till maten
Betalbar (10:- per glas, täcker det någorlunda?)
Spellista via spotify (premiumkonto, viktig del av budgeten!)
Och så kläder, ringar med mera såklart. Vad kostar billiga ringar från en vettig guldhandel? Jag har kollat men tycker priserna är så varierande så jag vet inte var man hamnar... Mannen behöver en kostym, jag räknar med second hand-klänning, alternativt hotta upp en gammal balklänning. Vad kan sådant tänka sig kosta hos en sömmerska? Så själv är INTE ett alternativ.
Allt detta skulle jag vilja få för 20000:-, låter det rimligt? Eller har jag tänkt alldeles fel någonstans? Tacksam för alla inlägg jag kan få i ämnet!