• teddy

    inbjudan och std... skriver ni under?

    hejhej
    skriver ni under era std och inbjudningskort? alltså för hand?
    eller står bara er namn datorskrivet?

    vilket är egentligen snyggast... 

  • Svar på tråden inbjudan och std... skriver ni under?
  • FarAway

    tycker det ser mer personligt ut att skriva under för hand...

  • teddy
    FarAway skrev 2011-11-08 14:34:47 följande:
    tycker det ser mer personligt ut att skriva under för hand...
    jo precis, de gör ju de... men kanske då att man hellre skriver under inbjudan än std.
    e kanske inte riktigt lika viktigt att skriva under std...
  • Chicita

    Jag textade alla kuvert för hand i kalligrafi. Så jag orkade inte skriva något på inbjudningarna. Jag hade skrivkramp i flera dagar efteråt ändå Oskyldig

  • Krissem

    Hahaha, aldrig sett dem kallas "std". Läste först att ni tänkte skicka ut könssjukdomar till gästerna, och det verkar ju inte så snällt, oavsett om de är underskrivna eller ej...

  • Krissem

    Förresten tycker jag att det är mycket finare att skriva under för hand. Framförallt inbjudningarna, som innehåller lite mer info. Save-the-date-korten är ju oftast lite mindre och "opersonligare", och kan ju tom. vara helt utan namn om man vill vara lite mystisk.

    Kort där det är ett svart streck högst upp där man fyller i de inbjudnas namn går dock fetbort för min del.

  • TheD

    Kuverten och gästens namn skrev för hand men det blev inget att skriva under... Blir nog lite konstigt beroende på hur inbjudan är formulerad.

    T.ex. vi hade:

    XX

    inbjuds att med sin närvaro hedra
    vigselaktem mellan

    XX
    &
    XX

    Info om datum och plats, osa till vem och på vilket sett och klädkod...så det skulle inte alls ha passat in med underskrift.....Hm, har nog inte sett något sånt i inbjudan till bröllop.

  • FarAway

    hahahha std - save the date *disch* funderade hela tiden!

    @TheD: ni valde ju en passiv formulering... om man skriver
    "Vi bjuder in er till vårt bröllop den XX klockan XX..." så passer det ju bra med egna underteckningar.

  • teddy
    Krissem skrev 2011-11-08 16:45:38 följande:
    Hahaha, aldrig sett dem kallas "std". Läste först att ni tänkte skicka ut könssjukdomar till gästerna, och det verkar ju inte så snällt, oavsett om de är underskrivna eller ej...
    Aaaaahahahahaha! nä.... de hade ju inte varit så snällt! Aaahahahahahahaha! Skrattande

    Nä men precis... vissa inbjudningar passar de nog me namnunderskrifter o vissa inte helt enkelt. men vi kommer inte skriva under våra std Flört men kanske inbjudan då om de skulle passa...

    som sagt kan man ju skriva gästerns/gästernas namn istället o då behövs kanske inte ens eget... ja ja, bra me lite olika tips i alla fall! tack! 
  • 070831

    vi kommer skriva under för hand för det ser lite mer personligt ut :p

  • TheD
    FarAway skrev 2011-11-08 17:24:24 följande:
    hahahha std - save the date *disch* funderade hela tiden!

    @TheD: ni valde ju en passiv formulering... om man skriver
    "Vi bjuder in er till vårt bröllop den XX klockan XX..." så passer det ju bra med egna underteckningar.
    Jo eftersom "vi" måste förklaras vilka det är ;)
Svar på tråden inbjudan och std... skriver ni under?