• MissP

Tips om festlokal med egen dryck max 3 timmar från Stockholm

Vi har inte fickorna fulla med pengar, men vill ändå ha en stor fest så det gäller att trolla med knäna. Därför har vi inte satt något datum än för nästa års bröllop, men har börjat söka med ljus och lykta efter festlokal.

Vi söker efter en vacker lokal med närhet till naturen som inte kommer ruinera oss. Det måste finnas så många smultronställen på alla möjliga ställen ute i landet och vi gifter oss gärna inom en radie av max 3 timmar från Stockholm. Men vi är väldigt öppna med var det kommer ske, bara vi förälskar oss i platsen.

Så snälla ge mig alla tips ni har! Mitt enda önskemål är att man får ta med egen dryck för annars kommer festen inte vara genomförbar med vår budget.

• Svar på tråden Tips om festlokal med egen dryck max 3 timmar från Stockholm
  • fru2011kanske

Mitt tips är att kolla vandrarhem och bygdegårdar, de brukar gå att hyra för en ganska billig penning.
    Det jobbiga är att de ofta inte är så lätt att få kontakt med via nätet/e-post, utan man får oftast ringa..
    Men där finns det många pärlor!

• Bobby
    Tips:
    www.borghamn.com/
    Utanför Ödeshög, mycket bra förbindelse med E4:an från Stockholm.
    Mysigt vid vätterns strand och Omberg precis bredvid. Stort vandrarhem. Egen mat/dryck går bra.

Lycka till!
  • FelizLane

Avesta, Korskrogens bygdegård. Stort fint, med scen. Stort kök, extra rum för annat. Du får ha egen mat och dryck. :) ca 2timmar från sthlm. 16 mil

• Pebbles

Kolla med Nyckelviken i Nacka, om man hyr Lilla Nyckelviken kan man ta med egen mat och dryck. Beror ju på hur många ni är också förståss. www.nyckelviken.com/festvaning/

Loves it!
  • MissP

Tack för alla tips!
    Att söka på vandrarhem var ju ett riktigt bra tips!
    Hembygdsgårdar verkar vara ganska lika i sitt utseende. Känns alltid lite trångt när man kollar på bilder, men helt klart prisvärt. Det vore superhärligt att hitta en ljus lokal med högt till tak.

Kommer nog vara mellan 80-100 gäster så gäller att hitta en stor nog lokal.

• Kalumi

Jag och min karl kommer att ha vår bröllopsfest på Slattefors Magasin i utkanten av Linköping. Det är ett gammalt sädesmagasin som har flyttats och fejats till och är riktigt fint (tycker vi). Bra i pris och man hyr bara lokalen, mat och dryck får man fixa själv.  Lokalen tar max 150 gäster och är i två våningar, så man kan duka middag på övervåningen och ha dans och bar på bottenvåningen. Tror inte att de har någon hemsida,men kan ändå vara värt att kolla upp...

• Bobby

Slatterfors är kanontrevligt. Bjälkarna i taket sätter sin prägel, och det gungiga golvet Men för inkvartering av gäster så måste man nog bege sig in till stan.

Gillar man den typen av lokal finns även ett liknande "festmagasin" i utkanten av Örebro, Dyltabruk som är samma stil som Slatterfors. http://www.dyltabruk.se/

Lycka till!

• MissP

Slatterfors verkar toppen! Verkar finnas en hel del bra lokaler i Linköpingstrakten! Spännande! Kollar just nu på almare stäket och rockelstad slott iofs. Gillar även dylta bruk! Hittade även en kvarn utanför Ulricehamn.

Svar på tråden Tips om festlokal med egen dryck max 3 timmar från Stockholm