• marsbruden

Cake topper eller inte?

Ska ni ha/hade ni cake topper på bröllopstårtan? Eller hoppar ni över det? Motivera gärna ditt val. Varför har man en caketopper? Varifrån kommer traditionen? Någon som vet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-10 14:44
    Ooops! Skulle visst inte varit enterslag mellan raderna, blev lite många tomma svarsalternativ...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Cake topper eller inte?
  • Daludd

Inte. Tycker de är så gräsligt fula, som souvenirer från tenneriffa typ, allergisk mor porslingsfigurer och små "söta" grejer :)

• Chicita

Vi hade en caketopper, men inte det traditionella brudparet.
    Utan ett slott med batteridriven belysning.
    Väldigt effektfullt eftersom den enda belysning vi hade i lokalen var levande ljus Glad 

Nu var det inte meningen att vi skulle ha gräddtårta, men eftersom jag misslyckades med ena lagret fyllning så blev inte tårtan tillräckligt stabil för att täcka med sockerpasta. 
    Tanken var en slät sexkantig vit tårta med ett vattenfall av chokladpraliner från dörren av slottet och hela vägen ner.
    Men det blev så här i stället.
    Den smakade bra i alla fall även om jag blir skitsur varje gång jag ser bilder på tårtan Tungan ute 
  • Mahy
    Daludd skrev 2011-11-09 21:06:38 följande:
    Inte. Tycker de är så gräsligt fula, som souvenirer från tenneriffa typ, allergisk mor porslingsfigurer och små "söta" grejer :)

hehe jag håller med dig...plus att de flesta är lite enligt mig förnedrande då många är när kvinnan släppar mannen bakom sig...Jag/vi har svårt för det....Så vi har köpt legogubbar :)
  • AndroSid

Vi har inte bestämt oss än så länge...
    Men det blir något personligt skulle jag tippa på Glad

• durrasflikka

Vi ska ha, men jag var ett tag inne på:

Men nu blev det:
    True Romance Couple Figurine - Wedding Cake Topper
    Blev den då vi inte ville ha en vanlig där de står brevid varandra, men vi inte heller ville ha en fjantig.

• Tanja

Vi ska ha en rundad tårtställning (en sån som på bilden) med plats för 4 tårtor. Som bröllopstårta ska vi ha gräddtårtor så då går det inte med nån tung caketopper. Därför ska vi ha den i mitten på bordet framför.

Så här ser caketoppern ut.. Vi fick den i förlovningspresent så den behövde vi inte köpa.Glad

• TheD

Den här hade vi. Vi skulle ha en annan men den fanns inte i butik så mina föräldrar chansade på att köpa den här:

Och vi blev jättenöjda Glad
  • aniara

Vi ska inte ha någon. Vi har hellre en snyggt dekorerad tårta.

• Sebastiána

Röstade på "med caketopper" men flika in att jag tycker att själva ordet 'caketopper' är fånigt.

• polkapinne
    aniara skrev 2011-11-15 11:32:33 följande:
    Vi ska inte ha någon. Vi har hellre en snyggt dekorerad tårta.
    Håller med dig. Därför la jag min röst på tårta utan.
  • sollan

Vi ska ha denna caketopper på denna tårtan(mindre rosor på toppen)

Blivande vårbrud
Svar på tråden Cake topper eller inte?