• MissP

Festlokal med högt till tak (lada, magasin, farbrik, loge, kvarn, etc) med egen dryck

Jag är supertacksam för alla tips på festlokaler som rymmer ca 80-100 personer med högt till tak i Småland-Stockholm eller någonstans mitt emellan. Enda kravet är att man får ha egen dryck för att hålla kostnaden för bröllopet rimligt.

• Svar på tråden Festlokal med högt till tak (lada, magasin, farbrik, loge, kvarn, etc) med egen dryck
  • Darling Daisy

Är osäker på dryckeskravet, men i trakterna av Vaggeryd - Skillingaryd - Värnamo finns några "lador" och bruk.
    Just nu kommer jag ju inte på namnen, men det finns en tråd här på BT som heter "bröllop i Jönköpings län" där lokaler diskuterats under sommaren.
    En lada där det brukar hållas större fester är i a f PO:s lada utanför Skillingaryd. 

• Bobby

Utanför Borensberg 2.6 mil från Linköping (E4:an nära alltså) finns en festlokal i samma lokaler de gör Brunneby cider (Brunneby hallen). Där är det högt till tak! Och kyrkan ligger 2 minuters promenad därifrån. http://www.brunnebymusteri.se/

Svar på tråden Festlokal med högt till tak (lada, magasin, farbrik, loge, kvarn, etc) med egen dryck