• detärduochjag

förlovningsring i silver - vigselring i ????

Hej! Jag o min sambo ska förlova oss på nyår Hjärta 
    Men redan nu undrar jag vilket material som passar till silver?
    förlovningsringen är silver, rak, 6 mm. Skulle vilja ha någon diamant i min vigselring

tack på förhand!
    kram Josefine

• Svar på tråden förlovningsring i silver - vigselring i ????
  • detärduochjag
    Godis skrev 2011-11-14 19:31:09 följande:
    om du inte ska ha silver så vitt guld lr palladium
    Jo jag kan ha silver, men undrar bara om det fanns ngt annat man kunde ha med
    tack!
  • Styrka

Rekommenderar verkligen palladium, men lite svårt att få tag på i Sverige. www.kodega.se gör skitfina ringar, och man får välja metall själv, det blir ju billigare och mer välmatchande med silver...  De gör ju palladium med iofs. Vi köpte våra där och är helnöjda!

• detärduochjag
    Styrka skrev 2011-11-14 20:29:05 följande:
    Rekommenderar verkligen palladium, men lite svårt att få tag på i Sverige. www.kodega.se gör skitfina ringar, och man får välja metall själv, det blir ju billigare och mer välmatchande med silver...  De gör ju palladium med iofs. Vi köpte våra där och är helnöjda!
    tack för tipset!!
    så du tror jag kan ha en diamant palladium med min silverring?
  • Styrka

Absolut! Men silver är ju vitare än palladiium, så man kommer att se en nyansskillnad mellan de båda ringarna. Jag hade nästan hellre valt silver. Jag gillar metaller ju vitare de är, och silver är ju enkelt att putsa själv så man slipper lämna in dem regelbundet. och så är det ju så mycket billigare, för en metall som i mitt tycke ändå är lika snygg. och lika hållbar är den ju, så länge silverringen är tjockare än 1,8mm, gärna närmare 2mm.

• detärduochjag
    Styrka skrev 2011-11-14 20:52:04 följande:
    Absolut! Men silver är ju vitare än palladiium, så man kommer att se en nyansskillnad mellan de båda ringarna. Jag hade nästan hellre valt silver. Jag gillar metaller ju vitare de är, och silver är ju enkelt att putsa själv så man slipper lämna in dem regelbundet. och så är det ju så mycket billigare, för en metall som i mitt tycke ändå är lika snygg. och lika hållbar är den ju, så länge silverringen är tjockare än 1,8mm, gärna närmare 2mm.
    tack för tipset o samkrådet! nu ska vi ju inte gifta oss än på ett tag, men jag vill vara ute i god tid o hitta den perfekta
    tyvärr ät ju min ringa bara 1 mm tjock... men 6 mm "hög".
    men när vi köpte ringarna för ett år sen sa dom inget om att dom skulle vara "sämre" så..? konstigt.

tack iaf!!
  • Styrka

ehm, tjockleken är ju måttet på höjden.
    Din ring är 6 mm bred möjligen, annars har jag svårt att se hur din ring skulle vara utformad..? är det en stenfattning som är så hög, på en i övrigt 1 mm tjock ring?

Det kommer nog tyvärr bli svårt att hitta en diamantring som är så tunn som 1mm, det är svårt att göra en fattning som håller, och stenen är ju lite hög oxå. Det kan bli svårt att matcha en så tunn ring, för det kommer se konstigt ut med en tjockare ring intill en tunnare.

• detärduochjag
    Styrka skrev 2011-11-15 21:10:21 följande:
    ehm, tjockleken är ju måttet på höjden.
    Din ring är 6 mm bred möjligen, annars har jag svårt att se hur din ring skulle vara utformad..? är det en stenfattning som är så hög, på en i övrigt 1 mm tjock ring?

Det kommer nog tyvärr bli svårt att hitta en diamantring som är så tunn som 1mm, det är svårt att göra en fattning som håller, och stenen är ju lite hög oxå. Det kan bli svårt att matcha en så tunn ring, för det kommer se konstigt ut med en tjockare ring intill en tunnare.
    vi har bestämt att ha dom ringarna vi har men bara som förlovningsringar. sen när vi ska gifta oss om ngr år ska vi ha guld istället! Men bara ha guldringen, o silverringen kanske om halsen eller så
Svar på tråden förlovningsring i silver - vigselring i ????