• timide

silver + vitt guld

Jag tänkte bara kolla med er vad ni tror/tycker!

Min förlovningsring är i silver, helt blank, inga stenar eller så. Den är "fyrkanting" alltså inte rundad i kanterna och så. Men grejen är att jag vill såklart inte ha en vigselring i silver, men tror ni det kommer se konstigt ut om man har silver och vitt guld tillsammans?

Kommer man se någon skillnad på vad som är vad? Eller ska man byta förlovningsringen? (det känns inte rätt) HUR HADE NI GJORT? =)

• Svar på tråden silver + vitt guld
  • cityalven

Hej!

Det du bör tänka på är att de åldras lite olika... silver svartnar (oxiderar) och vitguld kan beroende på blandningen få en lite grågul ton och behöver då lämnas in för rodinering. Sen är det en väldigt liten skillnad på nyanserna av grått mellan metallerna och för de flesta med otränade ögon ser det likadant ut men det är sånt som du skulle behöva testa ut hur du vill ha det.

Lycka till!

• joråsåatt

Jag tror att silver och gult guld är finare ihop :) vad tror du om det? Vet inte vad du tänkt dig för typ av ring, men kanske fattning av ev. stenar kan vara i vitt guld för att binda ihop det hela?

• Loanne

Silver är ju en betydligt mjukare metall än guld, så om jag var du så skulle jag noga kollat upp risken för att guldet sliter på silverringen innan jag bestämde mig.
    Färgmässigt tror jag det kan funka ihop (gå till guldsmed och prova!), men jag tycker nog personligen att silver är snyggare med rödguld än med vitguld.

Svar på tråden silver + vitt guld