• Beea93

Pyssel askar/påsar: Har ni några tips på hur man kan göra snygga askar/påsar att ge till varje gäst?

Lägg in bilder och ideer på hur man kan göra lite roliga, helst udda askar/påsar  att lägga i någon present till gästerna!? Behöver verkligen tips! :)) Tack på förhand!

• Svar på tråden Pyssel askar/påsar: Har ni några tips på hur man kan göra snygga askar/påsar att ge till varje gäst?
  • daniiel

Detta är ju en vanlig liten ask, men jag tyckte idén om att använda papper med en kärleksdikt på var väldigt mysig och även lite annorlunda :)

Detta tycker jag också var en rolig idé, med små burkar :) Finns ju såna burkar på tex Ikea, www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40064702/

Eller kanske ge bort en liten växt? :)

Varför inte glasunderlägg? Finns ju även det billigt på Ikea, www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10175240/

Är man huslig, så kan man ju göra tex egen sylt eller marmelad.

Eller cakepops? Man behöver ju inte göra i bröllopsutstyrsel, utan kan ju göra lite enklare :P

Kanske något drickbart, tex en god teblandning :)

När det gäller te, så skulle man ju kunna köra en sån här, www.ikea.com/se/sv/catalog/products/46956800/ tekula och fylla med te, sedan bara knyta en fin rosett runt om :)

• Beea93

Vilka härligt många och roliga ideer! Tack så mkt!Glad Hoppas jag kan klura ut hur man ska göra påsarna och askarna på bilderna:))

Kärlek
  • Fjärilen
    Beea93 skrev 2011-11-16 18:48:50 följande:
    Vilka härligt många och roliga ideer! Tack så mkt!Glad Hoppas jag kan klura ut hur man ska göra påsarna och askarna på bilderna:))
    Kärlek
    Om det var någon bild som jag visade så är alla från martha stewarts hemsida där det finns templates och instruktioner.

Lycka till 
  • Beea93

jätte bra, tack! ska kolla upp det:))

Kärlek
  • Juni 2012

Jag ville ge bort hemkokt kola och saft i present till en bekant i höstas. Jag googlade "notblad" och anpassade bilden tll en a4. Skrev ut och vek en påse. Jag kan skicka en länk till hur man gör, om du vill?

• Beea93

åh det var jätte sött!, tar gärna det:)

Kärlek
  • Beea93

som den ovan ungefär:)

Kärlek
Svar på tråden Pyssel askar/påsar: Har ni några tips på hur man kan göra snygga askar/påsar att ge till varje gäst?