• HannaKa

Festlokal vid vattnet i Stockholm

Hej

Jag bor i Stockholm och ska gifta mig i slutet av nästa sommar. Vi har hunnit titta lite på lokaler men inget har riktigt fastnat

Jag är intresserad av en festlokal/herrgård/ slott som ligger vid vattnet i Stockholm, gärna på södra sidan men det går även bra någon annastans i Stockholm. Det ska gärna vara panoramautsikt och ligga nära vattnet.

• Svar på tråden Festlokal vid vattnet i Stockholm
  • FarAway

Lovik Hotel och konferans ligger jätte fint vid vatten (på Lidingö)

• HannaKa

Tack tack ska kolla upp det, låter väldigt intressantGlad

• Jennie2012

Stallmästaregården, var där och tittade i helgen. superfint. Ligger strax norr oom stan, vid brunnsviken. 

• Paula1

Bergendahls vid Edsviken/Sollentuna

• CiaLia

vi hade bröllopsfest på Blynäsgården i Vaxholm, fantastiskt läge med vatten åt alla håll. Egen brygga till och med så att vi kunde komma in med båt. Men villan brukar dock vara uppbokad nästan varje lördag ett år i förväg.

Den kostar typ 8000 och man står för egen catering å alkohol, lycka till!!

• HannaKa

Tack för alla bra tips=).

CiaLia, vi är runt 90-95, hur många får plats där?

• CiaLia

oj 90-95 är nog tyvärr för många för denna fantastisk lokal. Vi blev 83 och det var redan då lite för trångt men funkade ändå. Men fler än så skulle jag nog inte velat ha. På vår dag hade vi sådan tur med vädret att folk höll sig ute väldigt mycket i trädgården och på bryggan, så det verkar inte vara så många som upplevde att det var för trångt. Problemet om man har över 85 pers blir matsituationen och svårt att hitta bra placering av så många människor. 

Hoppas du hittar något annat passande, lycka till 

Svar på tråden Festlokal vid vattnet i Stockholm