Hej tjejer!
Shit, man blir ju lite stressad av allt prat om hår och sånt. Ni blir säkert jättefina! Jag är på semester och har inte varit inloggad på nästan 10 dagar så jag har nog missat en del. Det är väl dags för Sanna snart, va?
Jag kommer LÄTT dricka lite cava medan vi gör oss i ordning. Inte så jag blir besuskad så klart, med lite grann för att komma i rätt stämning och slappna av lite. Tror även att det är jätteviktigt att äta lite. Vår vigsel börjar kl 16, och jag tänker göra mig i ordning på samma hotell där vi kommer vigas och ha festen, så hår- och sminktjejen får komma dit vid 12. Det borde räcka. Vill ha min tärna, en annan nära vän och eventuellt värdinnorna (om de hinner) med när jag gör mig i ordning, de får gärna fixa sig där med. Så kan man äta lunch och smutta på lite bubbel under tiden Jag vill även ha bilder från piffet innan, så fotografen kommer en stund innan själva vigseln och är med när vi fixar oss.
JA! Snälla ni som åker innan oss, tipsa om bra restauranger så man vet lite vad man ska sikta in sig på!
Angående håret, om ni vill ha det så det blir lite matt och mycket textur, lättare att jobba med, så kan jag tipsa om torrschampoo. Jag använder det ofta när håret känns platt och hängigt. Två som är riktigt bra är apolivas styling poweder (drygt 50 spänn på apoteket) och Basiste XXL Volume (finns på Åhlens för c:a 80 spänn). Man lyfter upp håret, sprayar vid rötterna, väntar 30 sekunder och rufsar sedan. Annars är Schwartzkorpf Dust it en klassiker och det funkar för många men lustigt nog inte för mig. Tror det är samma princip som torrschampo men avsett just för volym och textur.
http://www.forhair.se/schwarzkopf/724-schwarzkopf-osis-dust-it-mattifying-powder-2x50ml.html