Inlägg från: Mallis12 |Visa alla inlägg
  • Mallis12

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hittade, inte hottade ;) Jag har gjort en liten packningslista i min blogg, lägg gärna upp listorna här om du vill, alltid bra och se om man missat något :)

• Mallis12
    Guanaca skrev 2012-07-23 12:03:14 följande:
    Tänkte bara ta av skorna precis vid vigselplatsen (Alcanada) i så fall, där verkar det ju vara gräs.
    Ja, då så! :) Vill med vara barfota fast vet inte hur det ser ut i Palma, hoppas jag kan vara det! Låter ju härligt med, att gifta sig barfota :)
    Sanna87 skrev 2012-07-23 15:09:33 följande:
    Nu har jag beställt ett armband, hittade det rätta idag, det kommer från love and be proud, heter tärna och kostade 230:-
    Det blev ingen blå pärla då jag föll mer för den lila, den är mer jag. Så det där med "någonting blått" får jag nog lösa på annat sätt, om jag inte struntar i det helt.
    Här är iallafall en bild på armbandet, på hjärtat kommer det stå Mallorca 30/8 2012 med svart text.
    Hoppas det är lika fint i verkligheten Skrattande

Wow vad fint!! Att jag inte visste det fina armbandet innan, vill ha ett likadant fast med en rosa pärla och mina barns namn i hjärtat :D Nu är det försent att beställa :( 
  • Mallis12

Man kanske skulle skaffa sig egen stans Flört

Tänkte annars att jag kan göra ett liknande armband själv, och sen beställa berlock efteråt :)
    Vill ha armbandet på mig när vi gifter oss. 'och gör jag egen kanske jag gör en blå skyddsängel istället för det vita hjärtat :) *tänker lite*

• Mallis12

Idag har jag varit iväg och köpt lite saker på Panduro, kunde inte låta bli att knåpa ihop mitt armband direkt och här är resultatet:

De vita pärlorna är sötvattenspärlor.
    Skyddsängeln är gjort av halväldelstenen Turkos, som ger sinnesro och skyddar mot olyckor och otur.
    Pärlan är av Rosenkvarts och står för villkorslös kärlek. Glad

• Mallis12

Tack snälla ni :) Det var väldigt lätt att göra faktiskt, satt i soffan och knåpade ihop det, max en halvtimme! Hade kunnat ännu snabbare säkert om jag hade hittat mina verktyg till det, men fick använda en sax att böja med istället ^^

Vill du inte ha pärlor så tycker jag att de Sanna87 visar är fina! :)

• Mallis12

Guanaca - Jag tycker tvärtom, att tiden går för snabbt ^^
    Men det kanske är våra tre mycket busiga söner som snabbar på tiden här ;)

Jag har också tänkt på det med halsband och struntar nog i det, har direkt inte gillat att ha halsband på mig så mycket. 

• Mallis12

Jag känner med panik! Kaffe till Svenska Kyrkan har jag helt glömt bort!! Vi dricker inte kaffe någon utav oss, kanske därför vi inte tänkt på det! Ska ni köpa? Hur många kilo kaffe tar ni med isåfall? Jag vill köpa men känns lite som att avgiften på 450? skulle räcka annars......

• Mallis12
    Sanna87 skrev 2012-07-29 17:23:11 följande:
    Mallis12 - det står ju att om man har möjlighet får man gärna ta med kaffe, men det känns ju nästan ändå som ett tvång tycker jag. Jag och min sambo tyckte också att vigselavgiften på 500€ för oss räckte, men sambons föräldrar som ska följa med tog på sig att köpa kaffe, så jag tror dem skulle ta med 2 paket.
    Men jag kan tycka att det är lite fult egentligen att man ska ha med kaffe... Obestämd
    Ja, det känns som man måste. Känns dumt att stå där hos dom utan något kaffe.. Man har ju så mycket annat som ska packas och tänka på men får väl in i butiken och köpa nåt kaffe iaf.. Ska ändå in och köpa lite godis och annat gott :) Blir lång resa, tåg i 1½ timme, sen checka in och vänta och sen blir det ju flyg tre timmar.
    Hade våra barn följt med hade vi haft kaos, ena busen tycker verkligen inte om att sitta i vagnen still när man åker tåg, tror aldrig de skulle klara av att sitta på ett flyg stilla så länge! Äldste hade nog kunnat klarat av det. (de är 2 och äldste är fyra) 
    Men det ska bli skönt att få lite egentid :) 
  • Mallis12

Har det helt underbart här! Ringen sitter på fingret!
    Har inte3 hunnit läsa mycket här men tack för alla gratulationer! :)
    Uppdaterar fortfarande bloggen då och då, älskar min bukett!! Men hur får jag hem den fin?? Någon som kan ge tips? :) 

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia