• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87
    Guanaca - jo, det känns som ett bra alternativ för mig med dem skorna, har provat dem med klänningen med och det blir perfekt längd på klänning med dem skorna, ännu en anledning, haha...

Hoppas du hittar några skor du gillar =) och hoppas det går bra med ringarna..

Hmm, själv har lite frisyrproblem just nu, vet inte hur jag ska ha det. Säg gärna vad ni tycker. Testade att provsminka idag med, och det ska nog bli bra till slut, men det får nog bli till å lägga eyeliner en gång varje kväll innan man tvättar ansiktet, då kan det nog bli bra. Grunden kan man ju så dem produkterna sparar jag på, det känns som det behöver man inte öva på..
  • Sanna87
    Luggen uppsatt med blommorna på vänster sida. + om det blåser då håret stannar på plats...

Eller såhär, - om det blåser då håret inte kommer ligga på plats... hmm, vilka i-lands problem...

Säg gärna vad ni tycker.. har ju inte ngn annan man kan fråga direkt Skrattande
  • Guanaca

Tycker båda varianterna på fin frisyr var fina, men röstar nog på den där luggen "sitter fast" med blomman. Ser lite mer ut som en uppsättning om du förstår vad jag menar Sminkningen ser jättefin ut! Jag ska gå på stan snart och ragga lite sminktips på Åhléns, främst ögonskuggor då. Sen beställer jag från Elf, ev om jag köper nåt från viva la diva, de hade billiga ögonskuggor tänkte kolla om de kan ge bra tips!

• Guanaca

Ha! 375 kr och ringarna är klara om 2 veckor!

• Annelie643
    Sanna: båda frisyrerna mycket fina. Men håller nog med Guanaca där, den första med luggen uppsatt ser mer ut som en håruppsättning. Vart har du hittat blomman någonstans? 

Jag har hållt på som en galning i dag, alldeles nyss faktiskt med att träna på min uppsättning. Men får fan inte till det!! blir galen!! har köpt så fint löshår som överrens stämmer med mitt egna hår.. Lyckas med super fina lockar, men hur svårt ska de vara att nåla fast de lite enkelt därbak?! jag blir galen!!! SkrikandesObestämd 

Guanaca: vilket datum gifter ni er? härligt att ändringen inte blev allt för dyr.. Inte bara de där med att få till ringar. jag måste förresten gå och prova/hämta min, den fick dom ju göra om lite..  
  • Sanna87
    Guanaca - men guu så bra att ni fick ihop det med ringarna, det vart ju en väldig skillnad på pris det där.. så skönt för er...
    tack för respons på frisyr.

Annelie - det är två blomspännen som jag köpte på hm för 30:- dem hade jättemånga fina blommor att välja mellan. Tråkigt att du inte får till det med löshåret.. nu såhär i bröllopstider kan jag sakna det långa håret, finns ju inte så mkt jag kan göra med mitt korta, men för övrigt stormtrivs jag ju med det korta... tack för respons på frisyrerna.

Hur har du tänkt ha håret??
  • Annelie643

Jag har tänkt att ha en väldigt enkel uppsättning. Allt hår bakåt fast med snelugg, håret lite på sidan så de faller fram över axeln, med massa lockar i.. får bara inte upp det snyggt med hårnålar.. måste ju kunna använda vanlig hårsnodd om jag döljer den med blommor eller nått? 

• Sanna87
    Annelie - det finns ju sådana där små gummiband, genomskinliga eller med massor av andra färger, då kanske man kan hitta en färg som smälter in bra i håret, sen blir det nog jättefint att täcka dem med flera små blommor eller nån större. Skrattande

Måste ju bara tipsa om en film på youtube med en jättefin frisyr som jag själv hade tänkt ha innan jag klippte mig.

• Mallisbröllop2012

Sanna87: jag håller oxå med de andra, bild nr 2 tror jag blir jättebra för det här tillfället! :)

Nu har vi fått alla bilder o håller på att bestämma vilka som får bli förstoringar, tackkort etc! Roligt, roligt!!

• lufthamn

Skitfint med håret, Sanna! Jag gillar verkligen första bilden!

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia