• frumu

Naturtema

Jag hade tänkt om min sambo nu svarar JA ;) att vi skulle planera ett naturinspererat bröllop, så mycket från naturen som möjligt, och vill hälst att det ska gå i gult, typ med blommor och dekoration. Har en liten fråga om någon kan ge bra tips, vi ska äta grillbuffe och vill hälst inte ha "vanliga" tallrikar i typ vit porslin, kan tänka mig va som! någon som har en ide åt mig ?? =D

• Svar på tråden Naturtema
  • frumu

ååå va bra ide TACK för tipset!! :D

• Chicita

Vi funderade på att köpa såna ett tag till vårt medeltidsbröllop, men det var innan vi hittade vår cateringfirma. Dom hade ju redan egna tallrikar (trätallrikar mm) så det var smidigare att använda deras erbjudande om kuvert med bestick, tallrikar och dryckeskärl Glad

Men jag har fortfarande en fundering på att köpa in en hög såna ifall vi ska ha någon liten medeltidsfest här hemma nån gång...

• frumu

ååå ett medeltidbröllop, gud va kul!! ja dom va jätte finna ;)

• frumu

GUD vilka bilder TACK snälla för bildbomben ;) nu fick jag massa ider, och tårtorna herregud va fina!!!! TACK!!!!!

• Marylojs

Även jag fick massvis av inspiration, tusen tack!

• frumu

Kul, hoppas man kan få ännu mer :)

• daniiel

Jamen dåså, härligt :D Naturtema är ju väldigt tacksamt, det finns så mycket att använda sig och det kan bli så otroligt vackert tycker jag med små medel och för billig peng :)

• frumu

ja jag känner det med, det finns såå mycket man kan få tag i billigt och till och med gratis =)
     hade tänkt plocka finna stenar vid en skö vi har i närheten, runda o lena och skriva namn till bordsplaseringen :)
    Det ska även gå i gult, så jag ska plocka solroser att dekorera med =D 

• Kiin80

åh, jag och min blivande man ska också ha naturtema... gifter oss i juni så det blir äppelgrönt som färg tillsammans med andra naturfärger!
    har börjat pyssla med inbjudningskorten, som vi gör själv av naturpapper å gröna pappersblommor... har även hittat svarta stenar som vi ska använda som placeringskort genom att skriva dit gästernas namn i guld tänkte vi... plockat snäckor för att dekorera buffébordet. Övriga dekorationer på bordet blir små buketter av vilda blommor och lokalen kommer dekoreras av björke!

gillade verkligen också bildbomben... tack! äppleljusen var ju superfina! undrar om de är urgröpta och sen ett värmeljus i, eller?

även jag ser fram emot fler tips!

• Chicita

Ja det är urgröpta äpplen. Frukt och grönt är väldigt tacksamt att dekorera med.
    Frusna hallon i vattenkaraffer ger både smak, färg och kyla exempelvis Glad 

• saken247
    jag blev också inspirerad helst av de träskivorna med ljus på :D
Svar på tråden Naturtema