• Solrosen1982

Behöver tips om ringar!!

Var och testade lite olika ringar idag och blev lite mer säker på vad jag vill ha för en ring. Min största fundering var om jag kan ha en tjockare ring än förlovningsringen. Det tyckte jag såg helt ok ut, så då är det bara att bestämma sig för ring och beställa. Har dock lite frågor fortfarande...

Finns det nån fördel med att ta diamanter istället för cubik zirkon?

Är det någon fattning på stenar som är dålig så att det finns risk för att man tappar stenar?

Gillar denna typen av ring:

• Svar på tråden Behöver tips om ringar!!
  • FruJ83

Precis samma ring modell har jag som framtida vigsel ring hemma. Fast med cz stenar.
    Det enda jag vet är att om jag förlorar någon sten sen när ringen bärs, är det ingen nytta att sätta i nya. Själva ringen kostade inte mycket.
    Diamanter får man ju oftast äkthetsintyg på av säljaren? Samt en så kallad försäkring (rätta mej om jag har fel) Om en sten skulle lossna osv finns det säkert större chans till att få den omgjord utan kostnad.

Detta beror nog på hur man ex har för jobb osv. cz stenar blir missfärgade i längden av daglig andvändning, i vatten osv. Tror inte det fungerar så med diamanter?

Hoppas någon mer kunnig hjälper dig med svar på detta Solig 

• moonlightgirl

Min vigselring blir också bredare än förlovningsringen så jag tycker att man kan ha det.

Din andra fråga kan jag inte svara på. Men däremot kan jag inte se bilden på din ring det är bara ett kryss.

• Solrosen1982

FruJ83: Ok, då kanske det är bäst med diamanter. Ringen ska ju hänga med hela livet Tack för svaret!

moonlightgirl: Det verkar som att bilderna försvinner efter ett tag, nu kan inte jag heller se den.

Svar på tråden Behöver tips om ringar!!